Gå til innhold

Dere som er gift, hvor mye kosta bryllupet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å gifte oss, men jeg vil ikke ha kirkebryllup med ørtogførti gjester som en må be bare for at du enten er 1) i slekt med, men egentlig aldri har hatt kontakt med, eller 2) venner og bekjente som du "føler du må be"....

Aller helst vil jeg bare få det "overstått" hos en byfogd, for så å ha et bittelite selskap med den aller nærmeste familien.

Hater oppmerksomhet og styr rundt meg selv som person....

Noen som har "stukket av" og gifta dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ser bort fra flybillettene, klærne og ringene, så kosta det en slikk og ingenting;-)

Stakk til Vegas i all hemmelighet og har ikke angret et sekund! Kjempekul by, vi er gift og vi slapp alt styret og alle "må", "burde", "skal" 'ene som følger med et bryllup. Vi er begge slik som deg, hater masse styr og ståhei rundt oss som person, så dette var helt perfekt!

Mange steder man kan rømme til for å gifte seg og jeg kjenner ingen som har angret på at de har gjort det:-) Ikke var det noen som ble særlig fornærmet på oss heller, om du er redd for det.

Skrevet

5000 kanskje.. inkludert klær, middag og slikt. Men kanskje uten ringer.

Veldig lite, type to gjester, mannen, meg og vår sønn:)

Skrevet

Vi hadde vanlig kirkebryllup, 60 gjester til kun kaffe (tok med kun forlovere og ungene våre ut på middag), og vi brukte vel en plass mellom 20-25 tusen..

Skrevet

Vi gifta oss på tinghuset, hadde en middag etterpå med foreldre og forlovere, deretter dro vi på bryllupsreise i en uke:) Helt topp:) Kostet jo litt med bryllupsreisen, men er mere for og bruke penger på det enn på bryllupsfest for masse gjester som man aldri har kontakt med ellers. Vi har ikke mange venner, så dette var det mest riktige for oss:) Anbefales:)

Skrevet

Hadde bare nærmeste familie og nære venner, ca 40 gjester utenom oss 5 i familien.

Kirke bryllup pg hagefest hos foreldra mine, hadde alle som kunne på middag/ koldtbord/ buffet , kom noen ekstra senere til kaffen som ikke kunne komme før.

Inkl klær, mat, drikke, blomster osv så brukte vil vel ca 30 000, eller rettere sagt ble vi vel spadert på mat og drikke, så halvparten betalte vi selv.

Skrevet

Hva må man evnt ordne klart av papirer ol om man velger å reise bort et sted da?

Skrevet

Vi hadde bare med pass til USA. Sendte inn bryllupsattesten(obs, med apostillestempel) til folkeregisteret etterpå og fikk det godkjent i Norge. Evt kan dere gifte dere på norsk ambassade eller sjømannskirke ganske mange steder i verden. Sjekk reglene for respektive land før dere reiser. Stort sett trengs kun pass, så ordner dere resten når dere kommer hjem, men pass på å få gyldige attester med riktig stempel fra der dere vier dere.

Skrevet

Tusen takk for svar! Vi får sette oss i tenkeboksen, sjekke litt rundt og kanskje planlegge.... ;-)

Skrevet

Hvorfor er det egentlig sånn at man 'må' invitere slekt og venner som man har liten og ingen kontakt med?

Jeg bare spør for det er flere som sliter med dette.

Syns det er helt tåpelig egentlig at man skal bruke tusenvis av kroner på mat ++++ på slekt, familie og venner som man ellers ikke har noe med å gjøre. Og hvorfor blir de fornærmet?!? Hvis de absolutt vil være en del av bryllpet så burde de kanskje og være en del av hverdagen..Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...