emil06 Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 hvor lang tid brukte dere på 2 man. ? brukte 30 timer på 1 man , og er så redd for at det skal skje i gjenn. det er jo noen år i mellom.
Sognerosa Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Min første fødsel varte, fra vannet gikk, i 17,5 timer. Riene startet ca 30 minutter etter at vannet hadde gått. Hadde da en slitsom fødsel, med vonde, harde rier med ca 3 minutter mellom hver ri nesten hele tiden. Fødsel nummer to tok 4 timer fra første rie til ungen var ute:-D Spent på min fødsel nummer tre...
Galskapens overhode Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 tja .. 3 døgn etter vannavgang og modningsrier ble 1. tatt ved ks nr 2 kom etter "bare " 31,5 timer. SÅ det var jo betydelig kortere da.. Satser på kun 20 timer denne gangen.. Var utslitt etter 30 sist
Gil Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Holdt på i ca 23 timer første gang med 4 timer med pressrier og endte opp med vakum. Var veeeldig sliten etterpå. Med nr 2 tok det ca 3 timer. Vondt med så tette rier. Ble lite pauser kan du si, men veldig mye bedre. En helt annen energi etterpå. Hadde 8 cm åpning når jeg kom til sykehuset mot 2 cm første gang :-) Venninna mi hadde så og si helt likt på begge sine fødsler.
flypapir Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 1. gangen holdt jeg på bortimot et døgn. Hadde pressrier i 2-3 timer før de tok henne med vakum. Hun var stjernekikker... Morkaka kom heller ikke, så den måtte opereres ut osv. Mye styr hvertfall. Før fødsel nr.2 grudde jeg meg veldig. Var på sykehuset til samtale osv. Når fødselen endelig startet, tok det vel 5-6 timer fra første rie. Fra 6cm til gutten på 4860g var ute tok det en time... 2 pressrier og plopp! Ikke noe problem i grunn... Nå er nr.3 på vei, og det ryktes jo at nr.3 er en luring....
G <3 C Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Med førstemann hadde jeg kraftige rier i nærmere 20 timer. Endte opp med epidural og vakum. Gutten kom i det jeg hørte legene begynte å snakke om KS. Var en tøff fødsel, så jeg ble kalt inn til ekstra samtale på sykehuset før min andre fødsel. Jeg forsvinner inn i meg selv når jeg føder, klarer ikke å komunisere med andre, og jeg er vanskelig å lese. Så med neste fødsel skulle jordmødrene være mye mer obersvante, så jeg skulle ungå lik fødsel som med første. Min andre fødsel ble jeg satt i gang med modningspiller dag 14 på overtid. Da var det ingen tegn til at det var fødsel på gang. Legen som undersøkte meg, mente at hadde kroppen min skulle ordne dette selv, kunne jeg sikkert gått en måned til. hehe Denne fødselen hadde jeg sterke rier i 5 timer. Mange av riene slapp aldri taket i mellom, og var nok sterkere i styrken enn ved første fødsel. Men jeg må si: mye heller kjempe vondt i få timer, enn veldig vondt i mange timer. Nå er det bare å vente å se hvordan 3'dje fødsel blir. 7 år siden sist jeg fødte..
2 boys & now pink Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 nr 1 18 timer med rier ikke mer enn 3 min fra hverandre... nr 2 14,5 timer med rier ikke mindre enn 3 min fra hverandre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå