Sørland-snuppa Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 jeg har ei jente på 16 år som har passet mine barn to dager mens jeg har jobbet. hun har passet en på 3 år og så har jeg ei på 9 år. som klarer seg selv, men som har vært hjemme. hun passet han kl. 8-16 to dager og var kun hjemme hos meg hele dagen . hun fikk 500kr for det og sa det var fint. hun sente meg en mld senere om at hun synes det var litt lite. hun mente at hun skulle ha hatt 50kr timen pr unge for hun måtte skifte bleie og gi begge mat osv. det blir 100kr timen for meg det. hvor mye er vanlig og gi barnepassere i timen egentlig? jeg tenker at 35 kr timen er greit betalt egentlig. er det veldig lite det nå til dags kansje?
Mom2Two Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Her er det ganske vanlig med 100 kr timen i hvert fall. Du har jo gitt henne rett over 31 kr timen, det er vel kanskje noe knapt, ja.
Shinyogsmåen Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Synes 100 kr høres fryktelig mye ut. 1600 kr for 2 dager. Hos en vanlig dagmamma koster det 35 kr pr barn, men da som regel mindre barn enn dette. Så selv ville jeg nok gitt 35 kr timen for begge jeg, da den eldste klarer seg selv og hjelper sikkert en del til med den minste.
Aini Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Når jeg var rundt den alderen så fikk jeg 2500 i mnd for og passe en gutt 2 -3 timer hver dag uten om helger, og fikk 200-300 kr når jeg satt barnevakt.
Aini Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 så på en mnd kunne jeg bort ha mellom 3000 og 4000 kr. kom ann på hvor mye barnevakt de trengte og noen ganger passet jeg han lenger enn 2 timer og fikk da ekstra.
Lillebror og stoerebror Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Her er det vanlig for dagmamma med 200-250 kroner dagen eller 35 kroner timen. Hun er 16 år og ikke dagmamma så syntes ikke betalingen er ille. Når det er sagt så hjelper det lite hvis hun er missfornøyd og ikke ønsker å sitte barnevakt for deg igjen. Det å skifte bleie er verre for en på 16 enn oss som har barn og verre på andres barn enn egne etter min mening. 9 åringen klarer seg bra selv og kunne fint vært hjemme noen timer selv, men ikke hele dagen kanskje. Det er nok lett å tenke på i ettertid at man burde blitt enige om betalingen. 50 kroner timen per barn for en på 16 år er mye penger. På hotellet der jeg jobbet før tok vi 50 kroner timen for ett barn og 100 for neste, men dette var på kveldstid og byens beste hotel med voksne barnevakter.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Jeg ble fortalt av ei venninne for noen dager siden at her i området er standardpris for dagmammaer 45 kroner timen. Jeg hadde barnevakt for to viltre unger (1 og 3 år) i tre og en halv time for noen dager siden, og betalte da 350 kroner. Det var på grunn av at en av dem måtte skiftes på og begge måtte lages mat til og hun måtte jo være litt fredsmekler, så det var veldig mye å gjøre. I din situasjon ser jeg en barnevakt som egentlig bare passer et barn, men som er til stede for det andre. Gå for et kompromiss da, 50 kroner for bleieungen og 25 for den store for eksempel? Jeg hadde nok gitt mer enn du gav.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Jeg hadde ikke gitt 1600 altså. Men kanskje 800-1000.
Lillebror og stoerebror Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Jeg tar jobben:) Er jo godt betalt jo.
Sørland-snuppa Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2010 tusen takk for mange svar :-)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. juli 2010 #11 Skrevet 21. juli 2010 Takk takk:) Vet det er godt betalt, men det er cirka tusen småbarn i området her, så det er kamp om barnevaktene. Og husk, dette er bare når det er en gang i blant. Hadde jeg hatt barnevakt ofte, hadde jeg betalt mye mindre.
candyqueen Skrevet 21. juli 2010 #12 Skrevet 21. juli 2010 Vet ikke om du får noe vettugt ut av dette, men du kan jo lese det.... www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article594700.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå