Gå til innhold

Holder på å klikke på mannebeinet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nå reise på ferie, være borte i flere uker, og han løfter ikke en finger for å få ting klart. Vi skal ha elektriker, snekker, og rørlegger her når vi er borte slik at ting blir klart til vi kommer hjem, slik at vi slipper å gå å trakke i arbeidsfolket og bo her når de trakker rundt. Han skal gjøre ting klart til de kommer, dessuten skal vi jo vaske huset slik at det ser sånn någenlunde ut til vi kommer hjem, vi skal vaske klær, pakke gjøre ting klart, slå gresset, og vaske huset utvendig. Så skal han fikse noe på garasjeporten som ikke lukkes skikkelig.

Han har vært på telefonen med stesønn hverettermiddag og kveld i timesvis, de siste fire kveldene. Nå skal jo han være med på ferie og må jo kunne vente med å være så fordømt sosial til vi kommer oss av gårde.

Jeg har laget middag, tømt og fyllt oppvaskemaskinen, vasket og hengt en maskin, fått på en maskin til, lagt bort to fullpakka store tørkestativer. Tatt ut søppla, vasket over kjøkkenet, passet to små som var trøtte etter barnehagen, og klar for ferie, badet unger, pusset tenner, lagt til niste for i morgen, og mannebeinet har satt på ræva si og skrvlet med en selskapsyk tenåring, og spillt idiotiske spill på nettet med han.

Siste barn er ikke lagt, far skal følge opp, men så måtte han på do, og der sitter han jo dobbelt så lenge som normale mennesker.

Virker som han tror at garasjeporten fikser seg selv, at sist klargjøring før ferien løser seg selv, at klargjøring til håndverkerene ikke trengst gjørest, ikke vet jeg hva han tenker jeg, men jeg er temmelig forbanna. Jeg har sagt i fra så mange ganger, og det er alltid i morgen, sener, etterpå. Akkurat som om han blir påvirket av tenåringen han sitter og snakker med hele kvelden.

Kunne jo tenke meg noe litt rolige og kanskje romantiske kvelder nå før vi skal bruke resten av ferieukene våre på stebarn ferie. Da blir det jo verken romantikk eller noe mere.

Ikke pokker om jeg gidder et lite knull på senga rett før vi sovner, om vi ikke har hatt litt kjemi på dagen før. Synest sex har noe med nærhet, kontakt, samkjørthet å gjøre, hører ikke hjemme når man selv, og hjemmet blir ignorert!

Han er vanligvis en ok mann, og vi har vanligvis et godt samliv og et godt sexliv. Men sånne ego fakter blir jeg drit sur av. Jeg har ikke lyst å starte ferien som et utslitt skinn.

Måtte bare få ut litt syting og klaging!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synst innlegget ditt var litt søtt og morsomt jeg:)

Heldigvis er det ikke alle som lever i en rosa boble, men som har det mer som meg.

Typisk menn!

Skrevet

Nei, ikke my emorsomt ser du :-p

Sinnet har roet seg litt, og jeg har gått på streik, så får han få ræva i gir og bidra litt til fellesskapet. Har lasta ned et bråkete og meningsløst spill på min lille nettbok og protesterer som bare det. Så kan han se hvordan det er :-)

Ny dag, nye muligheter og han er gått på jobb, gleder meg til ferien, og kvir meg til høsten, ingen fri dager, ingen helligdager, og enda mere drittvær.

Skrevet

Typisk samværspappa, med uvettige prioriteringer.

Skrevet

Har det ganske likt som deg. Synes jeg må gjøre alt både ute og inne her. Vasker, rydder, klipper gress, lager middag, leker med guttungen, og div småting. Gubben ligger utrolig mye på sofaen og sover/ser tv/spiller idiotiske spill...........

Tenker akkurat som deg at jeg gidder ikke ha sex etter en sånn dag...

Vi har det forsåvidt greit sammen. Men alt hadde vært så mye bedre for meg og for forholdet om han hadde bidratt litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...