Gå til innhold

Psykotisk drapsmann rømt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det da? De burde lagt ut bilde med en gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les adressa.no

Han tusler nok i nærområdet mitt.. Vi holder oss inne i kveld!

Skrevet

Det går psykotiske drapsmenn og kvinner (!) rundt i det fri hver eneste dag. Noen går alene, andre med følge av personale fra avdelingen de er innlagt på. Føler du deg tryggere nå?

Hilsen en liten dame på 169 cm som stadig har "luftet" en drapsmann eller to. ;o)

Skrevet

Det er lagt ut både bilde, navn, og beskrivelse av mannen på dagbladet.

Skrevet

Han hadde noen nydelige øyne!

Skrevet

Det har du helt sikkert, dame 169cm.

Men har de stukket av? En vesentlig forskjell der, skjønner du!

Skrevet

Mange er støtt og stadig på tjuvperm. ;o)

At han har stukket av er ikke en indikator for farlighet, slik at du ikke misforstår dét. Pasienter som tilhører sikkerhetspsykiatrien blir jevnlig risiko-/farlighetsvurdert, og man skiller på hvilke omstendigheter som gjør dem farlige. De er altså risiko for å være farlige i gitte situasjoner, men ufarlige i andre.

En som regnes for farlig i flere scenarier har ikke utgang med følge av personale, med mindre det gjelder nødvendige ærend, som f.eks tannlegebesøk. Nå vites det ikke hvorvidt han har utgang med følge til vanlig eller om dette var spesielle omstendiheter, men de aller fleste vil være på gatene i stabile og medisinerte perider, med eller uten følge. Og de fleste stikker når de har perm uten følge, når de etter vurdering utgjør lavest risiko!

Skrevet

At en stikker av vel farlig nok? Medisinene virker ikke for alltid!

Skrevet

Jeg har "luftet" denne mannen ved flere anledninger, og la meg understreke, jeg hadde vært en lett match for ham hvis han ønsket å skade meg for å flykte: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/08/22/474584.html

Oftest flykter de for litt ekstra tid i frihet, til å ta seg en tur på restaurant, besøke venner ol, og IKKE for å skade.

Selv om medisinene ikke virker for alltid, er det nærliggende å tro at han blir hanket inn før depotmedikasjonen (de fleste får langtidsvirkende medisiner) går ut. Jeg vil tro det går en dag eller to før han er tilbake på avdelingen, så nektes han utgang i noen måneder før det er på`n igjen.

Skrevet

Til damen som lufter kriminelle.

Siden politiet går ut i media med fullt navn og bilde vil jeg i aller høyeste grad tro han er farlig. De sier det jo også.

Skremmende å tenke på at drapsmenn går rundt i det fri fordi de liksom er for syke til å sitte i fengsel og skal ha såkalt psykiatrisk behandling.

Skrevet

Har mann drept er man farlig. Så enkelt er det. Ofte klikker en drapsmann...det er ikke ofte forutsett. Så er de vel tilbake i valig lynne. Men de har det i seg at de kan klikke. Hjelper ikke hvor snill de er utenom gjerningsøyeblikket! Ufattelig naivt at de er på såkalt luftetur. Han er jo dømt fordi de mener han KAN være en fare for omgivelsene. Men nå er det slik i Norge at en kan snurre mange etater rundt lillefingen. Stakkars drapsmann som må være i fengsel eller på psykiatrisk...jeeeses!

Skrevet

Alle KAN klikke uansett om de har drept før eller ikke, skal vi sperre inne alle? Det er ikke slik at de er født drapsmenn.

Skrevet

Jeg som "lufter" psykisk syke drapsmenn, her. De er ikke kriminelle i den forstand, men det blir en annen diskusjon.

Politiet vil automatisk si at en slik pasient er farlig, så er dét sagt en gang for alle. Ettersom han har utgang med følge er han ikke regnet som spesielt farlig av behandlere og teamet som jobber med ham hver eneste dag. Selv advokaten hans sier at han har vært frisk i lengre tid, og tror du at du selv ville benyttet anledningen til å ta deg en luftetur på egenhånd når du i frisk tilstand må oppholde deg i en lukket psykiatrisk institusjon?

Mannen er altså dømt til behandling, ikke straff. At han har tatt seg en tur ser jeg på som en bagatell, med mindre han brøt seg ut fra avdelingen i psykotisk tilstand. Legg merke til at det er politiet som sier han er psykotisk, IKKE sykehuset eller advokaten. Jeg tar det med knusende ro og regner med at han er tilbake i løpet av et døgn eller to.

Skrevet

Er jo alltid vanskelig å si noe sikkert, men det har vel ikke skjedd at en psykotisk drapsmann har rømt og drept enda flere? Kunne vært interessant å vite.

Det er selvsagt ikke lurt å irritere ham, politiet advarer mot å prøve og pågripe ham. Dersom han ringer på døra, skal man først si nei takk, jeg er opptatt, og hvis det ikke går, snakke vennlig og invitere ham inn på te...

Skrevet

Han her HAR klikket. At det går folk rundt som kan klikke vet vi alle. Og det kommer til å skje igjen hele tiden. Men kan en være så snill og ta vare på de som har drept og oss som er rudnt de?

At en som for 20 år siden har drept kan ha blitt frisk er vel mulig. Men var det ikke i 2008 han drepte? Så nå er samfunnet safe siden han har oppført seg skikkelig? Snakk om å være naiv.

Skrevet

Nå ser jeg at det er 2 som er på rømmen. Vennen din ser jo virkelig koselig ut. Er det rart dere blir lurt og de stikker av?!

Skrevet

du over her som luftet denne mannen.. det står jo i artikkelen at mannen betegnes som farlig, spesielt hvis han tar rusmidler... av sanviken sykehus..

har lest linken som ble postet over her...

uansett så stakk han av i en bil som ventet... så det virker jo åpenbart som det var høyst planlagt.. og ikke bare en "lutfetur" for å gå på restarant.

Skrevet

men den dagbladlinken var gammal da... ser jeg nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...