Nemofish Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Tenkte å lage scampi til tapasbuffeten... Marinere i olivenolje, chili og hvitløk, er det en god idè? Bør jeg kjøpe kokte eller rå? Og hvordan steke dem, og hvor lenge? Ja, jeg er ingen stor scampilager, og trenger hjelp!
Tommage♀♂ Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Kjøp rå, skrell dem men la halen være igjen til å ha noe å holde i, mariner dem, og stek dem raskt på begge sider, til de er rosa. Gå på en innvandrerbutikk og kjøp en skikkelig sweetchilisaus og ha som dip, kjempegodt!
The Bad Gal Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Litt ingefær(skjær tynne skiver eller hakk biter av rot) er også veldig godt i stekepanna, passer godt med både hakket chilli og hvitløk. Limebåter er også godt å servere ved siden av, passer godt til de andre smakene.
Nemofish Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2010 Thank you girls! Dette kan jeg vel greie!
thessi og lillemor Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Pleier å gjøre som tommage over her, men i stedet for å kjøpe saus lager jeg hjemmelaget aioli, og en chilidip/saus: Chili Hvitløk olivenolje salt limesaft flytende honning koriander Synes det blir meget godt om jeg selv skal si det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå