Gå til innhold

Hvordan er forholdet mellom farmor/farfar og biomor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de noe kontakt? Og hvordan da? Besteforeldrene til mine stebarn er noen ordentlige masekopper. Jeg syns egentlig ikke noe om at de har kontakt med biomor fordi det er jo ting jeg ikke vil hun skal vite, men hva skal man gjøre? Det er vel bare å finne seg i det:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare å finne seg i det. Mi svigermor bruker å være barnevakt for barnebarna når barnsmor skal på korturen i helger der barnasfar ikke kan ha dem.Han jobber alle helgene som han ikke har barna.

Vi synest at barnas mor kan dropp korturer når dei kommer på hennes helger. Siden hun har barna sine ca 20 helger i året. Men farmor gjør som hun vil.

Ellers ringer hun for å få farmor til å møte på skole/klassefester og avsluttninger.

Andre steder jeg synest det er ubehagelig å møte barnasmor er i selskap hos min mannsøskenbarn.Blir alltid en underlig stemning,men det virker som at det bare er hun som ikke merker at alle blir litt mer påpasselige med hva dem sier.

Har vært på Tupperwareparty der også hun kom, ringde og inviterte seg selv 30 min før partyet startet. Frister ikke til gjentagelse. Jeg er ikke av dem som medeler mest om forskjellig og da blir det ingenting når hun er tilstede.

Men hos min manns søsken slipper vi å møte henne heldigvis.

Skrevet

Min manns eks har ingen kontakt med hans foreldre. De første årene etter at det ble slutt pleide de å sende julehilsen til hverandre, men det har dabbet av.

Det hadde ikke gjort meg noe om de hadde kontakt, men det er fordi jeg føler meg overlegen eksen, og jeg vet at hans foreldre liker meg bedre. De snakker heller ikke om våre saker med andre.

Hadde eksen vært en annen type, hadde jeg nok hatt mer i mot det.

Skrevet

Biomor bor vegg-i-vegg med min svigermor og de henger ofte over gjerdet til hverandre og deler siste nytt. Har etter flere utleverende episoder fått min mann med på at han ikke lenger kan fortelle noe om vårt liv til sin mor. Eller det vil si: Alt han forteller sin mor må være av den sorten at han likegjerne kan lene seg over gjerdet å fortelle det sin ex.

Biomor flyttet inn der for noen år siden, og etter det har det gode forholdet vi hadde (når vi hadde hverandre litt på avstand) gått nedenom og hjem. Synd, men sant.

Skrevet

Jeg er så "heldig" at min sambos x ikke gjorde noe som helst for å bli likt på stedet der vi bor så når ho flytta så var det ingen som savna henne for å si det sånn. Ho gikk bare å rakka ned på plassen og alle som var så dumme og enfoldige at de kunne trives her...

Så her blir det jo selvfølgelig sendt bursdag og julegaver/ hilsner til barna men ingenting til ho. Ho er jo ikke i slekta lenger( ville det ikke selv). Blir heller aldri invitert i noen form for familieselskap, da er det kun barna som blir bedt. Passer meg utmerket, slipper på den måten å ha noe med ho å gjøre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Svigers har litt kontakt og en god tone med biomor. Jeg stoler 100% på svigers når det gjelder å fortelle ting. De er ikke spes begeistret for henne, men som de sier: hun er moren til barnebarnet vårt og vi vil ikke ha en sur tone eller noe uoppgjort med henne. Jeg svarer: hvem dere har kontakt med og hvorfor dere har det er ikke min sak. Har forklart de flere ganger at de ikke trenger å "rettferdiggjøre" den kontakten. De har kontakt med hvem de vil. Orker ikke kontrollere det, men vil vite hvor jeg har de og vet jeg kan stole 100% på de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...