Gå til innhold

Vil jeg ha barn med denne mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket om barn sammen lenge, og tiden er vel inne, men nå sier han at han bare vil ha 10 ukers permisjon, de som er forbeholdt ham, fordi det blir styr på jobben og vanskelig å være borte lenger..

Samtidig forutsetter han at jeg skal ta resten, jeg har jo en jobb jeg også..

Misforstå meg rett, det hadde vært stas å være hjemme nesten et år med en baby, men vil jeg ha barn med en som prioriterer jobben høyere enn barnet? Hvis han ikke vil ta ansvar fra begynnelsen av, kommer jeg til å være "alenemor" hele oppveksten til barnet?

Jeg blir så frustrert....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er nok til å gjøre deg usikker, er vel svaret nei...

Skrevet

For oss passet det aldri at mannen min tok ut noe pappapermisjon, men han har vært hjemme med barna i andre lange perioder og vi deler fullt og helt på alt både som har med barna og huset å gjøre.

Blir lit snevert å vurdere om han er et godt farsemne ut fra om han har anledning til å ta ut ekstra permisjon.

Skrevet

Nei, men han forutsetter uten videre at jeg har anledning til å ta ut hele permisjonen med unntak av fedrekvoten, det er ikke et tema å skulle sende barnet i barnehagen før det er 1 år.

Det provoserer meg at han tror at han er viktigere på sin arbeidsplass enn jeg er på min..

Skrevet

Det er utrolig slitsomt med en mann som tror at hans arbeid er viktigere enn familie og din jobb så du bør i hvert fall ta en alvorsprat med ham og finne ut hva han egentlig mener. Når det er sagt er det mange arbeidsplasser som lager kvalm for menn som prøver å hinte om at de vil ha mer perm enn "den obligatoriske".

Skrevet

Hvis dette er et tema som gjør deg usikker på om du bør få barn med han er svaret nei.

Skrevet

Det er en ting du bør ta seriøst med i en totalvurdering. Er han egoistisk på andre områder også? behandler han sin mor med respekt og omtanke? ( det er et godt utgangspunkt for en familiemann) Er han kontrollerende eller lar han deg få egen fritid? Er han flink til å bidra hjemme nå? Hvordan er kjemien mellom dere generelt? osv osv

Skrevet

Men kjære vene, kjenner du ikke mannen din? Enig med de andre her, som mener du bør vente hvis dette er nok til å gjøre deg usikker.

Skrevet

Har tatt diskusjonen på nytt og blitt enige om å dele permisjonen. Er så lettet, det var så ulikt han å ikke ville delta på like vilkår.......

Skrevet

Å herlighet for en overprivilegert drittunge...

Her har ikke pappan kunne tatt ut permisjon noen av gangene.

Skjerp deg. Du kan da være kjempeglad han tar over 2 mnd fri!!

Jesus.

Skrevet

Skjønner ikke greia her jeg.

Hos oss har ikke heller barnefaren hatt mer enn sine 10 uker..men det vi gjorde var at ...jeg var hjemme full tid til sønnen vår var 6 mnd...da startet jeg i jobb 2 dgr i uka ...da har mannen min vært hjemme.

Da ble han faktisk hjemme litt lenger enn sine 2 mnd..helt gull.

Men i tillegg har vi noen snille og fantastiske besteforeldre på begge sider...så sånn sett starter ikke vår lille sønn i barnehagen før han er iallefall 1 og 1/2,kanskje 2 år.Der vet jeg vi er heldige.

Men sånn det er nå,så skal man jammen være glad for at det er pålagt med 10 uker og ikke sånn at man selv skal velge..da er det mange mannfolk som ikke får de ukene de vil ha da.

Nå har de i det minste 10 uker om ikke annet :-)

Men jeg er enig med de andre...om det var alt som skulle til for at du vurderte å ikke få barn med han...ja ,da begynner jeg virkelig å lure...teller det ingenting om hvordan han er ellers da??

Skrevet

Hvordan prioriterer han jobben foran barnet?Min samober kan ikke ha mer permisjon,og de 10 ukene kommer ikke til å bli tatt i et,om han i det hele tatt er hjemme de ukene..Men jeg kommer jo ikke til å bli alenemor selvom,og han kommer jo til å ta ansvaret sitt?Merkelig resonering..

Kanskje du bør revurdere hele oppleget om tanken på DET skal gi så mye tankespinn.

Skrevet

Det er det bare du som kan svare på, han er nå ærlig ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...