Gå til innhold

Vetøkning!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var til jormor i dag- og kjenner eg fikk et slag i trynet av vektøkninga..Veit jeg bare må GODTA det..men over 3kg på 3 uker føles som et nederlag..Er i dag 26+2 og har totalt gått opp 8-9 kg.

 

Hva med dere????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff...kjenner meg igjen, for føler jeg veide nok før jeg ble gravid, og skulle ønske jeg slapp de ekstra kiloene.. Hadde gått opp 4 kg på 5 uker, og er 26+5 nå.. Har totalt gått opp 8-9 kg jeg også. Er ikke noe gøy å gå på vekta hos jordmor, hun har heldigvis ikke sagt noe om det. Men det er et sårt punkt hos meg, og vil ikke at sambo skal se i papirene mine og finne ut hva jeg veier nå.. Sikkert tullete, men jenter og vekt er et sårt punkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, dere er ikke alene der jenter! Er 29+3 idag, og gått opp ca 9 kg.. Og flere bllir det. Men man går jo heldigvis ned mange av de etter fødselen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 29+4 og har gått opp 12 kg. Stresser ikke, siden jeg gikk opp 25 kg ved forrige graviditet. Slet med de siste 5-6 kiloene, men etter ett år var alt borte.

 

Stress gjør bare at man legger på seg enda mer, så slapp av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29+5 nå og har gått opp 7-8 kilo.....tenker ikke så mye på det jeg, får bare satse på at de går av igjen etterpå...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 28+5 og har gått opp 12 (!!) kg - 5 kg de siste 6 ukene.. begynner å bli bekymret for hvor dette skal ende. Men har fått en del vann i kroppen de siste to ukene, så satser på at mye av kiloene forsvinner med vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som har gådd opp så lite:) Jeg har gådd opp 15 kg og er i uke 29 nå..bare den siste uka har jeg gådd opp de siste 2 kg, sjønner det ikke. Begynner å bli litt redd, går tur hver dag et par timer, spiser ikke mer enn normalt, drikker lite brus og spiser lite godis men alikevell så skyter vekta i været. Å enda har jeg over 2 månder igjenn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen på mandag. Og har ikek veid meg siden sist. Da hadde jeg gått opp 10 kg.

Det verste e vel å se armene mine har blitt kraftigere. Hater å gå i singlet. For da føler jeg meg gedigen...

Så klesveien er det bare pyton om dagene..

Så får se på mandag om jeg har gått enda mer opp. 28 uker. Men kan jo trøste meg med at gutten min veier ca 1 kg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Aldri greit tema dette med vekt. Og det er jo veldig individuelt. Så lenge man føler seg vel og vet at man spiser riktig så er det ikke mye kontroll man har over hormoner og vekta =)

Jeg er 26+4 og har gått opp 4,5 kg. Føler meg myyye tyngre. Er fra før slank (normalvektig).

Vesle jenten min var 900gram på ul for akkurat 1 uke siden, så nå er vel hun oppi 1kg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 29 uker på vei og har lagt på meg 9 kg.

med min forrige la jeg på meg 14 kg, blir vel noe slik denne gangen også;) alt mellom 10-20 kg er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åsså er det jo de tre siste mnd man legger på seg mest og kjappest;) så en halvkilo til en kilo i uken de siste 10-12 ukene kan mange regne med ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

i uke 28 hadde jeg lagt på meg 6 kg, og bare 1 kg på 4 uker.. Men må si jeg føler meg faktisk slank, hehe, kan ikke være normalt og være gravid og føle seg slank:P

 

Men jeg har hørt at man legger på seg mest i 2. trimester, etter det er det mest dfet babyen legger på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 29 uker og har gått opp nesten 9 kg. Er tynn fra før, og har til nå kun lagt på meg på magen og brystene.

Er omtrent en kg mer enn på samme tid i forrige svangerskap, og da gikk jeg opp 12 kg totalt. Jeg ser ut til å følge samme kurve som sist - la på meg 6 kg i løpet av de fire første mnd, og deretter har det flatet ut og gått sakte oppover. Gikk ned mer etter fødselen enn jeg la på meg sist, så fortviler ikke om det blir et par-tre kg mer totalt før fødselen denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd dere skal føle sånn på dette med vekten.. kos dere med magen, og ja kroppen forandrer seg, men tenk at det er for den herlige skatten i magen deres :)

 

Helt utrolig at jordmødre og leger våger å klage på vekten... så sant det ikke er snakk om MYE vektøkning... Jeg har selv gått opp over 20kg i to svangerskap... Ingen som har kommentert det... Følte meg ikke super fresh mot slutten akkurat. Hoven og oppsvulmet, men jammen gikk man fort ned igjen når baby og alt vannet var ute av kroppen...

 

Er 30 uker nå og har gått opp ca 11 kg :) Venter på neste 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ikke stresser så masse med dette, forrige gang gikk jeg opp ca 35 kg (!!), og alt gikk av igjen etterpå...:) nå er jeg i uke 31+4 og har gått opp 14 kg. så denne gangen er det stort sett bare magen og puppene som har vokst. har litt vann i kroppen, og mere skal det sikkert bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg veide meg hadde jeg lagt på meg 16 kg. er i uke 33 nå så tipper i underkant av 20 kg en plass. er veldig slank til vanlig og forrige svangerskap rant kiloene av ved amminga så jeg er ikke bekymret. eneste er at det er tungt med så mange ekstra kilo, spesielt nå som det går mot slutten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin om en uke og har lagt på meg 16,5 til nå. Får ikke gjort så veldig mye til eller fra, har spist normalt og trent bra under hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30, og har lagt på meg 15 kg...

Det er mye synes jeg, var bare 55 kg før jeg ble gravid, og det må sies at jeg merker stor forskjell på vekta, særlig når jeg skal gå trapper!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...