Gå til innhold

Min mor blander seg sånn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg blir gal av og til.. Nå har vi vært veldig oppi hverandre i løpet av ferien, og da merker jeg jo mye til dette.

Når hun er på besøk her, kommenterer hun stadig hva vi burde ha i huset av dagligvarer. Hun fletter stadig inn små anekdoter om hvordan hun gjør diverse oppgaver (eks husarbeid eller matlaging) uten at jeg har bedt om råd. Når vi irrettesette/ oppdrar vår sønn på 2 år, spør hun foran han om det er så nøye, og kommer med andre forslag, mens han hører på. Hun kan også generelt sett komme med de samme rådene igjen og igjen og IGJEN, om hun ser at vi ikke tar de til følge.

Jada, det er i grunn mest småplukk, men det gjør meg dessverre gal. Jeg har sagt i fra til henne 100 000 ganger, men hun bryr seg ikke! Hun er til og med pedagog, så jeg synes ærlig talt hun burde vite bedre. Men det er vel gjerne det det kommer av - at hun tror hun vet bedre, og hele tiden må fortelle meg hvordan alt skal gjøres. Jeg er snart 30 år, og er ganske så lei av å bli oppdratt fremdeles.

Vet ikke hvor jeg ville med dette.. antagelig bare få ut litt frustrasjon, for hun kommer nok aldri til å forandre seg. argh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt sur om noen sa til meg om jeg irettesatte mitt barn, at det ikke er så nøye, for da tar de bort litt av respekten fra barnet. Ellers hadde jeg ignorert henne. Min mor er heldigvis ikke så ille:) Skjønner at det ikke er lett.

Skrevet

Takk for sympati! Ja, jeg burde jo vært flinkere til bare å la det passére, men det er ikke lett å klappe igjen!

Skrevet

Slik er min mor også, og som resultat har jeg begrenset samværet med henne.

Rart med det, jeg trives langt bedre sammen med svigermor. Hun gir også råd, men på en direkte måte og godtar det når jeg svarer at jeg ikke trenger hennes råd på det ene eller andre temaet.For det meste er det gode råd når hun ser jeg står fast. Hun legger seg aldri opp i barneoppdragelsen..

Skrevet

Det hørtes ut som moren min:/

Ikke mye som hjelper nei utenom å ikke møtes altfor ofte, og bare bite i seg det meste. Jeg blåser skikkelig ut innimellom fordi jeg blir gal av hvordan hun kan holde på, men det hjelper i allefall ikke:)

føler med deg!

Skrevet

Huff ja.. hun bor på den andre siden av landet, men er flink til å komme på besøk. Noe jeg er glad for, siden lillemann elsker henne :)

Og det gjør egentlig jeg også! Det er jo det som gjør det hele så komplisert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...