Gå til innhold

Barnehage regning for den tia barnet har ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å få regning for den perioden barnet har ferie fra barnehagen? Jeg har tatt ut 2 måndters ferie i sommer, og jeg får fortsatt regninger fra barnehagen. Er det normalt? Jeg ser at jeg må ut med kostpenger å hele pakka..

Dette er en privat barnehage, hvis det skulle ha noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som barnehagen har rot i systemet. Så lenge du har fulgt reglene på å melde fra om ferien i tide, så kan de ikke kreve inn de pengene. Ta kontakt med dem så de kan bli bevisst på feilen. Sjangsen er stor for at andre også har fått regning de ikke skulle hatt.

Skrevet

I kommunal bhg har man betalingsfri 1 mnd (juli) - det er fordi i løpet av barnehageåret må man ta ut 4 uker ferie (3 av de sammenhengende i skolens sommerferie).

Mulig det er andre regler for privat...men hør med de!

Skrevet

I "vår" barnehage har vi en betalingsfri mnd, samt krav om minimum fire uker ferie iløpet av året. Fridager/uker utover dette, må vi betale for.

Skrevet

Jeg jobber i privat bhg, vi har betalingsfri mnd i juli.

Spiller ingen rolle om barnet ditt har ferie i juni, fortsatt betalingsfri i juli. Dette gjør regnskapet mye enklere, alle vet det, ingen blir glemt..

Barnet SKAL ha fri 4 uker i året, 3 sammenhengende om sommeren.

Du kan selvsagt ta barnet fri mer enn dette om du vil, men du må betale for du holder faktisk på en plass i bhg.

Skrevet

Ok takker for svar:) Jeg trodde jeg skulle få slippe begge måndtene jeg siden jeg sa i fra i god tid, og jeg syns det er litt rart å måtte betale kostpenger når barnet ikke er der (og de har vist dette lenge). Hadde jeg vist dette hadde jeg ikke tatt ut to hele måndter samtidig (blir fort litt kjedelig hjemme 2mdr. i strekk), men de slet med å få til ferier til de ansatte osv, derfor tenkte jeg at jeg skulle være litt enkel å ha med å gjøre å ta to hele måndter.

Skrevet

Det står i barnehagens regelement hvordan betalingen er. Man slipper selvfølgelig ikke å betale i 2 måneder fordi man tar ferie. Det er jo ingen andre barn som kan overta plassen for kun 2 mnd....

Det er to måter og gjennomføre betalingen i barnehagen:

Metode 1:

Betalingsfri juni eller juli og betale større sum resten av året.

Totalpris pr år blir 25 630 kroner.

Metode 2:

Betaler lik sats hver mnd, uten betalingsfri mnd. Litt lavere sats enn metode 1.

Totalpris pr år blir 25 630 kroner.

Utenom dette kan barnehagene fritt ta betalt for mat, bleier og andre ekstrautgifter. Det står også beskrevet i barnehagens vedtekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...