Gå til innhold

Når skal dere til legen første gang?


august<3spire

Anbefalte innlegg

Eg lure på om eg kanskje burde fått time snart pga mitt første svangerskap...

Fekk alvorleg svangerskapsforgiftning i uke 27 å måtte ta hastekeisersnitt... vil helst sleppe det denne gangen... Hadde da en lege som ikkje tok det høye blodtrykket mitt på alvor.

Hva ville dere gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal personlig ikke gå til legen før uke 11, men tror jeg hadde bestilt time før vist jeg hadde vært deg, best å være helt sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer legen i morgen å hører da trur eg :)

Håpe eg får bedre oppfølging denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk svangerskapsdiabetes i mitt første svangerskap og fekk ingen oppfølging, lege, jordmor sykehus alle visste det men alle sviktet.. Når jeg gikk gravid med min andre visste jeg hva jeg gikk til og begynte å måle blodsukker fra første dag.. Uke 20 var det nesten oppi 11 og fekk de til å ta glukosebelastning allerede da som viste at jeg hadde fått det igjen.. Sa til alle eg var hos hvordan det var første gang og jeg stod på mine krav.. I uke 29 måtte jeg på insulin resten av svangerskapet.. Nå er jeg gravid med min 3 og vet enda mer hva jeg går til og om hvordan det skal være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja me må nok stå på for at de skal ta oss på alvor...

Håpe legen me har nå forstår meg og tar meg på alvor,orker ikkje å oppleve det eg gjorde første gang.

Har bestilt legetime nå, er litt over 8 uker på vei når eg skal.

Syns det er så dårlig at de ikkje kan ta ting på alvor altså... Jordmora ringte legen når eg fekk høgt blodtrykk å sa han måtte sykemelde meg pga det, fekk time hos han men han mente at eg fint kunne jobbe med det :/ det gjekk 1 uke så havna eg på sykehuset å det ble hastekeisersnitt,kunne gått galt med oss begge fekk me beskjed om :/

Håpe det går bedre denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...