Storebror & Lillesøster Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Fikk brev etter celleprøven og der stod det at jeg hadde høygradig celleforandring,og måtte ta vevsprøver og utskrapning av slimhinner i livmorhalsen,må jeg ha narkose da? Er dette forstadiet til kreft? Hvordan er formen etter utskrapningen? Takker for svar,hilsen en engstelig 2 barnsmor.
BettyBoob Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 det er det samme som tidl CIN III. (prøv google) Du må koniseres - det er en enkel prosedyre, tror det blir gjort i lokalbedøvelse. Så må du til regelmessige kontroller (celleprøver) hver 6 mnd en stund fremover. Har mange venninner som har konisert uten problemer. Ei venninne av meg måtte ta veldig mye og fikk beskjed om at hun kunne få problemer med å holde et foster i livmoren etterpå (men hun fikk de barna hun skal ha før konisering)
våken_om_natta Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Jeg er konisert. Det gikk helt fint. Lokalbedøvelse. Får reise hjem samme dagen. Har fått et barn før og et etter koniseringen. Førstemann ble født til termin. Gikk på jevnlige kontroller med nr 2 pga fare for prematur fødsel. Gjett hvem som ble satt i gang på dag 14 over termin!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå