ღhælgelainnღ Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Er frustrert og sliten etter å ha vært på ferie (er fortsatt) hos mammaen min. Sammen med mann og 2 barn har vi vært her i snart to uker. Her er også noen flere av mine søsken hjemme på besøk og vi skal da bo under samme tak i flere dager. Det har heldigvis gått ganske greit, men det er virkelig en prøvelse å måtte ta hensyn til andre HELE tiden. Barna våkner jo selvfølgelig først av alle og de pleier å få sitte på stua og se på barne tv til vi skal spise frokost og alle har stått opp. Men de er fæle til å begynne å krangle og bråke, så en av oss voksne må alltid sitte sammen med dem i tilfelle de skulle begynne med noe. Da er det eldstemann som erter lillesøsteren, slik at hun blir sint og skriker tilbake til han og da har vi det gående. Slik fortsetter det gjerne hele dagen. De klarer ikke leke godt sammen og krangler alltid om hva det enn måtte være. Som regel må vi skille dem og sørge for at de leker med hver sine ting. Sånn er det dessverre hjemme også, men der slipper vi ihvertfall å måtte ta hensyn til andre. Det er ikke første sommeren at dette skjer, og jeg gruer meg nesten til hver tur hjem til mitt hjemsted hvor jeg vet vi skal være sammen i mange dager. Vi burde kanskje legge ferien til et annet sted neste gang, eller korte ned tida vi er her. Men jeg vil så gjerne se moren min mest mulig den tida vi er her, da vi bor så langt unna hverandre og har ikke mulighet til å treffes ellers i året. Nesten så jeg gleder meg til å komme hjem igjen og begynne på jobb og få ungene i barnehage og på sfo. Det er trist at det skal være sånn, men de er vel i en fase nå hvor de krangler om alt og skriker høyt om den minste filleting. Ønsker gjerne å høre om andres meninger og lignende erfaringer.
Mandalas Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Jeg kjenner meg godt igjen! Før bodde jeg langt unna mine foreldre og jeg og barna dro på besøk til dem mellom 3-5 uker på sommeren tre år på rad. Det var kjempekoselig, men også så utrolig slitsomt! Barna mine er ville, og de er høyt og lavt hele tiden. Å ikke være hjemme med deres leker og alene med bare oss kunne til tider bare være enda mer slitsomt enn å være hos mamma der jeg fikk avlastning med dem. Hvor gamle er barna dine nå da? Antar vel de er rundt mines alder, fire og seks år siden de går i bhg og sfo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå