Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Har lest at blodtapperne ikke liker at folk kommer med åpne sår (som muligens kan være bakterier i). Utelukker dette dermed folk som plages av akne fra å bli blodgivere? Man går jo ofte rundt med åpne sår da :-p
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Ja det gjør det! Min mann er blodgiver. Han får heller ikke gi blod de gangene han har et sår i tannkjøttet, munnsår eller bare et litt større blødende sår. De er ganske strenge på slikt. Kviser kan være så mangt, men sår som er åpne er ikke godkjent.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Det står for meg som et mareritt at de skal kontrollere kvisene mine med lupe. Da står jeg heller over, takk :-p
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Norge er strenge på blodgivere fordi det skal være trygt å motta blod. Det utelukker derfor en del blodgivere noe som kan gi manko på blod.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Nei, jeg har vært plaget med alvorlig akne, har bare vært utelukket som blodgiver de periodene jeg har tatt medisin...
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Spør heller nærmeste blodbank du. Der får du nok mer pålitelige svar enn her inne
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Det står på giblod.no at "Blodbanken er også opptatt av at huden din er hel og uten åpne eller infiserte sår."
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 De sier jo også at man ikke skal ha piercing i tunga når man er blodgiver. Men det har jeg hatt i alle år, og jeg tar den bare ut før jeg skal gi blod, så de ikke ser den. Vet om flere som gjør dette:) Har aldri hørt noe om mitt blod!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå