Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Har kommet inn på Høgskolen i Buskerud, statsvitenskap og menneskerettigheter, noen som kjenner til studiet? 3 årig bachelor. Har en annen utdannelse fra før som jeg jobber med deltid... og er godt voksen.. Får en jobb som statsvieter noen som vet? Ser jo veldig gøy ut synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Hvis du har tid, krefter, lyst og råd til det, så gjør du det selvsagt. Vet ikke hvordan jobbmulighetene er, men du kan vel alltid få brukt det til et eller annet. Og om dette er noe som du synes er spennende og fint å studere, så gjør det, uavhengig av om du ser noen jobbmuligheter. Ting forandrer seg.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Takk for svar! Tror jeg trenger litt nye impulser i livet mitt.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Er vel en del statsvitere som har peilet seg inn i politikken etterhvert, så kanskje du kan satse på en statsministerpost?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Sikkert et veldig artig studie. Men ikke så veldig yrkesrettet og dessuten (pirke pirke) så vet jeg ikke helt om en bachelor kvalifiserer til å betegnes som "statsviter".
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Nei det er jo det jeg tenker litt på.. Men hva søren skal jeg bli når jeg blir "stor" hi hi
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Er det i Kongsberg du har kommet inn eller? Jeg har så og si nesten vokst opp på den skolen (pappa jobber der), jeg kjenner ikke så godt til studie og hvilken jobbmuligheter man har der annet at jeg har ei venninne som begynte på det studie i fjor. Og hun er kjempe fornøyd, men hun er ikke sikker på hva hun vil bli da.. Men ta kontakt med skolen, de skal være flinke å fortelle deg om hva studiene innebærer, har du mulighet for å besøke skolen kan du få snakke med andre som går der også.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #10 Skrevet 21. juli 2010 Ta den!!!! Det er jo en helt utrolig bra utdannelse som vil fungere som springbrett inn i veldig mange yrker og kloke kretser, og ja, det stemmer at det er mange som får gode possisjoner i politikken etter den utdannelsen. Go for it girl!!!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #11 Skrevet 21. juli 2010 Ja det var det :-) Er nok litt bortskjemt og har stort sett erfaring fra kunstfag. Synes bare at det hørtes gøy ut å lære mer om samfunnet rundt meg osv Kunne og tenke meg å studere litteratur eller kjønnstudier men det er da enda mindre matnyttig, hjelp..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #12 Skrevet 21. juli 2010 Ja hvem vet hva fremtiden bringer:-) HI
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #13 Skrevet 21. juli 2010 Er på Hibu ja, men studiet har nå startet opp i Drammen
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #14 Skrevet 21. juli 2010 Jeg tror det er veldig viktig at man virkelig er interessert og engasjert i det man holder på med. Er man det får man gjerne jobb innen det også. Det er i hvert fall min erfaring. Selv jobber jeg med noe det ikke er særlig sannsynlig å finne en stilling innen her til lands Så hvis du synes studiet høres spennende ut og kunne tenke deg å jobbe med noe innen offentlig administrasjon, for eksempel, go for it!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå