Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Å gifte seg eller å få barn sammen? Hva mener du, og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Hvordan mener du det er et løfte å få barn sammen?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Får man barn sammen er man jo bundet sammen uansett, og derfor blir det på en måte et løfte overfor hverandre. Snakker nå om par, ikke folk som blir gravide etter et one night stand..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Desverre er det sånn at folk tar lettere på å få barn sammen, enn å gifte seg i våre dager...................min oppfatning av samfunnet rundt oss.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Nå er jo ikke det å få barn sammen å gi et løfte til hverandre akkurat, men man binder seg hvertfall til hverandre for livet. (Nå snakker jeg om normale folk, som ikke gir blaffen i unga sine og stikker av..). Hvis jeg og mannen hadde gått fra hverandre før vi fikk barn, kunne vi bare glemt hverandre og aldri snakket til hverandre igjen. Går vi fra hverandre nå, etter vi har fått barn, er vi jo NØDT til å forholde oss til hverandre på et eller annet vis uansett- resten av livet. Men vi vet jo også at det finnes folk som gir blaffen uansett da, det er jo feks nok av fedre som stikker og ikke gidder ha kontakt med hverken barnet sitt eller barnets mor. For dem spiller det sikkert ingen rolle om man er gift eller har barn, de gir bæng uansett. Så som sagt snakker jeg om mennesker som er normalt skrudd sammen og faktisk bryr seg om verden rundt seg..
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Å gifte seg er et løfte i motsetning til å få barn. Barn er naturens gang. Derimot blir man desto sterkere knyttet til hverandre ved å få barn enn ved å gifte seg i dagens samfunn. Man kan skille seg, men man kan ikke angre vekk barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå