mammaen til 2+1 Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Kan man kjenne dette på en måte?? Vet man blir svimmel og uvel av lavt blodtrykk.. Jeg har hele svangerskapet hatt "flott" blodtrykk som legen kaller det.. Det er litt over to uker siden sist kontroll.. Nå har jeg plutsleig to barn hjemme fra barnehagen "ferie" og er alene med disse.. Det jeg har merket de siste dagene er at jeg til tider hovner opp i ben, hender og ansikt.. kjenner liksom plutsleig at det begynner å prikke, så hover de opp.. ikke sånn alvorlig mye, men nok til at jeg kjenner det godt. Det gir seg etterhver og kommer tilbake.. går opp og ned. Sånn har det gått i ettappevis et par dager nå, og nå lurer jeg på om dette er et symptom på at blodtrykket stiger veldig.. har ikke hatt dette før jeg startet "ferien" med barna.. Men så har jeg ikke hatt det særlig stress før dette heller... Oppdaget plutselig at jeg har gått opp nesten 3 kg på disse to ukene.. (noe som ikke er mye, men har kun gått opp 5 kg resten av svangerskapet så da blir det jo litt i forhold).. er i uke 36+1 nå. Ringer JM i morgen, men er bare litt nysjerrig.
noepågang FØDT Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 symtomer på sv.skapsforgiftning : kvalme, hovne føtter og spesielt hender, hodepine, høyt blotrykk og eggehvite i urinen. Er allmentilstanden din bra eller dårlig? Om du er usikker ta deg en tur til ditt legekontor så tar de blodtrykket dit og tester urinen din. og du trenger ikkje time hos lege for dette... ( d gjør de på kontoret/labben på legekontoret i aille faill på mitt legekontor) Bedre å skjekke en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til!
Dros Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har både høyt bt og sf. hevelsene kan også skyldes varmen. Men blodtrykket merker du først og fremst med pannehodepine, vær også obs på synsforstyrrelser og flimrende blikk. Magesmerter øverst i magen er også tegn på sf. Men selfølgelig skal man ta hevelsene alvorlig. Ligg med beina høyt så ofte du kan og bruk støttestrømper er mitt beste tips! Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå