Gå til innhold

Offentlig støtte.. Anyone?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Lurer fælt på en liten sak.. Jeg går på attføring, og har ikke vært i arbeid på mange år.

Samboeren har heller ikke jobb for øyeblikket... Egentlig en forferdelig situasjon og være i..

 

Men det jeg lurer på ér. Hva har man "krav" på av penger når situasjonen er som den er?

Hadde jeg vært alene ville jeg jo fått nedkoms stønad eller hva det heter, men hvordan blir det når

jeg er samboer, men han ikke er i arbeid ??

 

Jeg har kanskje ikke formulert meg på en veldig bra måte, men håper noen forstår hva jeg vil frem til? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett på engangs/nedkomststønad:)!

Alle som ikke får permisjonspenger får det, men nå som du vel har gått over til arbeidsavklaringspenger, HAR du vel heller rett på fødselspermisjonspenger??

Lykke til:)!

Skrevet

Så jeg har det uansett ? :)

Trodde dette bare var noe man fikk om man var enslig??

Jeg tenker på det man får før fødsel eller evt rett etter..

 

En venninne av meg sa nemlig at man kun fikk nedkomststønad hvis man var enslig mor. Ikke hvis barnefar var i bildet....

 

Må vel ta meg en tlf til min saksbehandler, blir ikke helt klok på dette.

Skrevet

Du kan få engangsstønaden som ligger på ca 36000 fra om med du er 26 uker på vei..trenger ikke å være enslig..det er overgangsstønad som er for enslig mødre..:)

Hvis dere har lite med penger etter fødsel så har dere krav på sosialstøtte og div..

Skrevet

Ja, du får det så fremt du ikke får fødselspenger. Men faren er jo at du mister "aap"/attføringa hvis du ikke opprettholder skole/jobb/avtalt aktivitet... Ring dem og hør, du:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...