Gå til innhold

Beskymret (samme som Småtroll 2-3 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den lille jenten min har ikke bæsjet på 6 dager. Hun har begynt å gå uten bleie på dagen, men bruker fortsatt om natten. Det KAN ha sammenheng med at hun ikke liker å bæsje på do/potte, men kan hun virkelig holde igjen i så mange dager hvis bæsjen virkelig presser på?

Kan det være farlig å ikke basje på så mange dager?

Dersom det ikke kommer noe i morgen formiddag, tar vi en tur til legen, men jeg ville gjerne høre om noen har opplevd noe lignende og hva dere gjorde med det.

Hun er 2 1/2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storgutten vår driver og slutter med bleie nå, men han bæsjer ikke i do enda. Han bruker å bæsje en gang om dagen, men har hoppet over et par dager nå. I kveld ventet han til etter bleien kom på (han sover med bleie).

Det er ikke bra og holde seg så lenge, nei...

Jeg ville gitt sviske eller noe annet avførende, og sett etter tegn... også ville jeg nok tatt på en bleie hvis det så ut som det skulle komme noe.

Vi "maser" litt på gutten vår om at han må huske og si fra hvis han vil bæsje. Da kan han velge om han vil ha på bleie eller gå på do.

Lykke til! :)

Skrevet

Ikke heldig å gå så lenge uten avføring nei. Og joda, går fint ann å "holde" seg ganske lenge. Husker yngstebororen min var redd for å bæsje etter å ha hatt hard avføri ng noen ganger (var nok ganske vondt å få det ut stakars). Så han drev å holdt seg til mamma truet med å ta ham til legen om han ikke bæsjet.

Aner ikke hva foreldrene mine gjorde med den saken, men synes det høres fornuftig ut som hun andre sier her, gi sviske så blir det litt lettere å då det ut. Og snakk med henne om det. Hva med en aldri så liten premie for å bærje på do/ potte nå i starten? Jeg er med i Go'boken, der hadde de nettopp en bok for barn om å sitte på potte.. Den likte gutten min godt, og skulle gjøre akkurat det samme som jenta i boka (han er like gammel som jenta di)

Skrevet

Jeg har en jente som blir 3 i oktober som holder på å slutte med bleie nå. hun er flink å si ifra når hun skal tisse og går på potten selv, men ikke f... om hun skal bæsje på potten eller do. Det skal KUN skje i bleie. Hun henter en bleie og kommer løpende og roper "Trenger bleie!!!!!" når hun skal bæsje. Lurer på hvordan vi skal løse dette... Hun vil ikke tisse på do heller, så det ser ut til at vi må ha potten med på ferie....

Prøv å ta på henne en bleie etter middag og se om det kommer noe. kjedelig hvis hun blir forstoppet.

Skrevet

HI her:

Takk for svar. Idag har hun gått med bleie hele dagen og endelig begynte hun å presse. Avføringen var ganske hard, men jeg er så lettet at hun fikk det ut.

Vi har prøvd å få henne til å gi beskjed når hun skal bæsje så vi kan få på en bleie, men hun sier ingenting og bare holder seg. Vi får prøve med å ta på bleie etter middag en stund fremover og se hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...