Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Har to barn på 5 og 2 1/2...og eldste er nå på ferietur med pappan en uke. Greit nok...men nå spør han om å ta han med til syden til høsten/vinteren også. Han synes jo så klart det er lettest å ha den eldste med, ikke så mye styr så klart. Men jeg synes det er urettferdig mot minsten her....han skrek og ville også være med nå sist, og savner broren sin veldig. Skjønner at det er slitsomt å ha begge med, men jeg synes virkelig exen min gjør forskjell på ungene. Han sa at minsten skulle få bli med en gang....men d kunne ikke bli før om noen år:( Mammahjertet mitt er veldig skuffet over denne "forskjellsbehandlingen"...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Min eks er også slik. Han tar med seg 14-åringen på fotballturer hele tiden og sier at 9-åringen som ikke finnes interessert i fotball ikke hadde hatt det gøy, og han har kanskje rett. Men hun er like skuffet hver gang og jeg får også vondt i mammahjertet mitt. Jeg tar alltid med meg 9-åringen på kosetur når det skjer, men det er jo ikke det samme når det ikke er pappa. Han nekter å forandre seg, for det er for fotballen han reiser, og han hadde ikke giddet å reise om ikke han skulle se kamp.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Den eldste lærer at yngste ikke er så viktig og er nok ikke lenge til yngste forstår hva som skjer. At en kan ha turer eller alenetid med hver av barna så lenge det er likt fordelt synes jeg er greit men i denne situasjonen ville jeg sagt enten tar du begge to eller ingen!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 HI her.. Ja, jeg mener også at han må jo fordele seg likt på de da. Siden minstemann er mer krevende så trenger han jo ikke dra så langt, bare at han og pappan kan gjøre noe koselig i lag et par dager rekker nok for han. Men han er en slik type som helst skal ha alt lagt i hendene sine, og som helst ser at andre tar seg av det slitsomme...dessverre..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Kjenner typen, de er også typen som trenger en myndig person til å si at "nok er nok, du er en voksen mann som har valgt å få to barn, deal with it"
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Er da familier hvor søsknene må bo fra hverandre - hele året. Og gjør garantert mange ulike ting. I middelalderen var det visst slik at fedrene ikke tok seg av barna før de kunne snakke med dem. Før det var det bare tjenestepikene og kona.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Ja, det er jo greit...men det er ikke riktig at pappan skal ha bare ene ungen med seg bestandig. Minsten må jo også få tid alene med pappan sin. Og jeg tror nok exen min skulle levd i middelalderen....han sa faktisk en gang da minstemann var baby at "de er så kjedelige når de er så små..er mye bedre når de er såpass at jeg kan prate med de"...slå den du:p Hører med til historien at han "aldri" har brydd seg nevneverdig om minstemann...sørgelig:( HI
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Ja, men det er jo noe helt annet. Disse bor ikke fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #10 Skrevet 21. juli 2010 Du kan sette foten ned vet du. Som du skriver så kjenner han ikke minstemann. Nei, han har jo ikke prøvd! Hvis han må ha med seg begge to på turen til høsten, så blir de nok kjent... Jeg forstår deg! Han kommer til å såre minstemann alvorlig hvis dere ikke tar tak i dette. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå