Gå til innhold

hviken samboeravtale har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må skrive samboerkontrakt ( litt treighet i systemet her så har ikke gjort det før..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du sier noe.. vi har ikke kontrakt enda vi heller.. aiaiai..

Skrevet

Jeg eier alt og han eier ingen ting .................

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ingen. Men nå gifter vi oss snart da :o)

Skrevet

hehe, har fått tilbud på diverse livsforsikringer nå, så nå får vi vel bare ta oss sammen og signere ;)

Skrevet

Det har vi heldigvis i orden.

Skrevet

Vi fikk satt det opp hos advokat sammen med et gjensidig testamente. Kostet 1500 kr. I samboerkontrakten står det at vi eier 50 % hver av den ene bien (har to)l, båt og hus. Den ene bilen er kun min samboer sin. Samboer hadde 180.000 i gjeld som er hans personlig. Arv er personlig. Alt av inventar deles likt ved ev brudd. Vi skrev ikke liste over inventar, regnet med at vi ville greie å dele det ved et ev. brudd

Skrevet

men kan man ikke bare skrive en kontrakt som man laster ned fra nettet?

vi har felles barn, så i utgangspunktet tenker vi vel at det er barna som evt skal arve oss, og ikke at vi arver hverandre. Eller tenker jeg helt feil?

nå kan man jo bo i boligen selv om feks den ene skulle dø, og hvis vi i tillegg da har livsforsikringer på hverandre - vil ikke det da være ok? Vi eier boligen sammen, og tenker da å forsikre hverandre for halvparten av lånet, slik at den etterlatte har mulighet til å betale ut den andre sin del av boliglånet/verdien......

Skrevet

Joda, går fint å laste ned fra nettet. Men i og med at vi skulle ha testamente også, tok vi kontakt med advokat. Vi gjorde det her før vi fikk barn.

Men mener jeg har hørt at det er lurt med testamente selv om man har felles barn. Dette pga overformyderiet. Men jeg er ikke sikker. Hvis dere tegner forsikringer på hverandre, kan sikkert de folkene noe om saken;-)

Skrevet

ja, får vel sjekke det ut.. takk for svar :)

hm.. mye arbeid, kunne jo nesten like godt ha gifta seg jo ;) hehe..

Skrevet

Det spurte advokaten faktisk oss om. Hvorfor gifter dere dere ikke bare istedetfor? Hadde vel ikke noe svar noen av oss;-) Må bare fortelle om den mest romantiske kommentaren i bilen på vei hjem: Spenn på deg selen kjære - nå arver jeg alt vet du;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...