Gå til innhold

Modningsakupunktur - noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har prøvd;

Hva kostet det? Hvor mange behandlinger? Når fødte du i forhold til termin og hvordan var fødselen? Følte du selv at det gjorde noen forskjell? I hvilken uke begynte du med akupunktur?

Jeg er tredjegangs, men har ikke prøvd akupunktur. Gikk to uker over med begge og kjenner at det vil jeg ikke igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med det i uke 38 sist.. av jm får en ikke lov før.. rakk to timer og fødte i uke 39 som førstegangs og hadde en kjapp fødsel..

Skal absolutt ha det denne gangen også.. Tror jeg betalte rundt 300 pr gang.

Skrevet

Jeg tror det er det eneste kjerringrådet som hjelper.

Tok akupunktur med nummer 4 i høst.

Ingen lang overtid som sist og en lett fødsel.

Men man vet jo ikke når ungen hadde kommet uansett.

Begynn i uke 36. Det er ikke då dyrt. 250-300 pr gang.

Jeg brukte en dyktig jordmor.

Skrevet

Jeg er en av de som kanskje ikke har så god erfaring med akupunktur. Fikk første behandling i slutten av uke 37 og gikk vel tre ganger før jordmor tok ferie.

Fødselen startet 16 dager etter termin.

Fikk også akupunktur under fødselen, som forøvrig varte i 20 timer og endte med tangførløsning på 7 cm åpning pga truende afyksi på babyen. Babyen endte opp på nyfødtintenstiv og mammaen i full narkose for å lappe total ruptur...

Men heldigvis endte alt bra!

Og akupunkturen forverret jo absolutt ingenting - hjalp bare ikke..

Men for all del - det skader jo ikke å prøve

Skrevet

19:57 - Jeg føler med deg! Bortsett fra at mine babyer ikke endte på nyfødtintensiven, så var det ganske likt med meg. Fødsel 14 dager over (med begge to), lange fødsler, totalruptur med første (men heldigvis ikke med andre!) osv. Er derfor jeg tenker at kanskje, kanskje modningsakupunktur kan hjelpe denne gangen. Prøvde det under fødslene med begge to og synes ikke det hjalp.

Men klamrer meg til håpet om modningsakupunktur. Nå har jeg 5 uker igjen til termin, 7 uker igjen til jeg forventer å føde, og det hadde vært så nydelig å føde til termin denne gangen. Jeg ber ikke om mye, bare å ikke gå over terminen.

Til dere alle, tusen takk for svar, og hvis noen flere vil svare og fortelle om sine erfaringer på godt og vondt så takker jeg for det!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...