Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 På min liste blir det lege, sykepleier og lærer!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Skjærer alle over en kam og sier; helsepersonell (spes. sykepleiere og hjemmepleiere) de som jobber med barn (lærere, bhg.) renhold/renovasjon
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 I grunn de aller fleste: Renovasjon, renholdere, transport, hjelpepleiere, sykepleiere, leger, ingeniører, lærere, fabrikk medarbeidere, bønder osv osv....lista er lang. Og felles for alle er at fåtallet hadde klart og gjøre jobben sin uten hjelp av de andre på et eller annet plan. Feks får ikke kirurgene operert med to bare never, lærere er også avhengige av både lokale og at noen trykker bøker, transporterer dem osv.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Forskere (de som skaffer nye viktig viten innenfor ulike områder) Politikere - de som styrer samfunnet i en valgt retning (betyr ikke at jeg synes de politikerne vi har er så skrekkelig flinke) De som bidrar til å finne nye næringsveier i Norge - etter oljen.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Ser ikke ut som noen av dere trenger mat på bordet;) Bønder Leger Lærere
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Vi er alle like viktige:) Så flott:) Trygdemisbrukerne holder både nav, politi og rettsvesen i arbeid... osv... Flott verden vi lever i.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 Jeg vil si at de som tømmer og fjerner søppel, og de som driver med renhold på fks sykehus og andre offentlige institusjoner gjør en ekstremt viktig jobb. Klart leger, lærere osv er viktige, men man glemmer lett at det er vel så viktig at noen rydder bort dritten vår! Det hadde ikke tatt lang tid før det brøt ut epidemier og sykdommer om det hadde blitt liggende lagret i gatene.
Gjest Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Gjør som ei over her og tar yrkesgrupper istedet Helsepersonell Politiet Utdanningsyrker
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 med fare for å ødlegge morroa så trenger vi alle hverandre for at det skal gå rundt
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #12 Skrevet 20. juli 2010 Du vet at det ikke er alle som får trygd som er trygdemisbrukere? De fleste kalles trygdebrukere, da de av en eller annen grunn ikke kan jobbe..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #14 Skrevet 20. juli 2010 Selvsagt vet jeg det:) Men nå fant var det misbrukerne jeg pratet om. Hadde vært drøyt om man skulle dele ut penger og så straffe alle som mottar dem. Da er det vel ikke så nødvendig med trygd:)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #15 Skrevet 20. juli 2010 Jeg syns ikke lege, sykepleier og lærer er de viktigste jobbene i landet vårt. De færreste av oss trenger en lege eller sykepleier hver dag, og vi kan klare oss uten en lærer i noen måneder. Bønder og de som foredler/produserer maten vi spiser, de som selger oss maten i butikkene og til slutt de som tar seg av avfallet fra all emballasjen og den maten vi ikke spiser, er de viktigste i mitt hode.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 20. juli 2010 #17 Skrevet 20. juli 2010 hehe... ok, dere trenger kanskje ikke meg, men jeg trenger faen meg dere.... hehe
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #18 Skrevet 20. juli 2010 Politikkeren- som tarde viktigste avgjørelsene og i realiteten avgjør hvilket samfunn vi skal ha. Bondeen som skaffer oss maten vi må ha for å leve. Søppeltømmeren som som sørger for at vi ikke drukner i dritt. Leger, lærere osv kan vi klare oss lenge uten. Mister vi en av disse tre klarer vi oss ikke lenge.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #19 Skrevet 20. juli 2010 1. Heismontører 2. Flygeledere 3. Flyger
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #22 Skrevet 20. juli 2010 Ja, ikke gøy å gå i trapper for at heisen står...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #23 Skrevet 20. juli 2010 Det finnes noen "unyttige" yrker, men de fleste er veldig nødvendige vil jeg påstå.
tante grusom master of law Skrevet 20. juli 2010 #24 Skrevet 20. juli 2010 I et moderne samfunn trenger vi de fleste yrker, for å få det å gå rundt, ellers er det rett tilbake til steinalderen. Men yrker som feks glamourmodell og lignende er strengt tatt ikke nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #25 Skrevet 20. juli 2010 * Dere har jo glemt de som jobber i kassa på f.eks Rimi, Rema osv osv. Hvordan skulle vi ellers betale for maten vår? * Parkeringsvakter som kan håve inn litt penger til statskassa * Statsminister. Noen må jo lede landet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå