Gå til innhold

Inspirert: List opp de tre yrkene du synes er viktigst i samfunnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min liste blir det lege, sykepleier og lærer!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjærer alle over en kam og sier;

helsepersonell (spes. sykepleiere og hjemmepleiere)

de som jobber med barn (lærere, bhg.)

renhold/renovasjon

Skrevet

I grunn de aller fleste:

Renovasjon, renholdere, transport, hjelpepleiere, sykepleiere, leger, ingeniører, lærere, fabrikk medarbeidere, bønder osv osv....lista er lang. Og felles for alle er at fåtallet hadde klart og gjøre jobben sin uten hjelp av de andre på et eller annet plan. Feks får ikke kirurgene operert med to bare never, lærere er også avhengige av både lokale og at noen trykker bøker, transporterer dem osv.

Skrevet

Forskere (de som skaffer nye viktig viten innenfor ulike områder)

Politikere - de som styrer samfunnet i en valgt retning (betyr ikke at jeg synes de politikerne vi har er så skrekkelig flinke)

De som bidrar til å finne nye næringsveier i Norge - etter oljen.

Skrevet

1. Sykepleier

2. Lærer

3. Lege

Skrevet

Ser ikke ut som noen av dere trenger mat på bordet;)

Bønder

Leger

Lærere

Skrevet

Vi er alle like viktige:) Så flott:) Trygdemisbrukerne holder både nav, politi og rettsvesen i arbeid... osv... Flott verden vi lever i.

Skrevet

Jeg vil si at de som tømmer og fjerner søppel, og de som driver med renhold på fks sykehus og andre offentlige institusjoner gjør en ekstremt viktig jobb. Klart leger, lærere osv er viktige, men man glemmer lett at det er vel så viktig at noen rydder bort dritten vår! Det hadde ikke tatt lang tid før det brøt ut epidemier og sykdommer om det hadde blitt liggende lagret i gatene.

Skrevet

Gjør som ei over her og tar yrkesgrupper istedet :)

Helsepersonell

Politiet

Utdanningsyrker

Skrevet

med fare for å ødlegge morroa så trenger vi alle hverandre for at det skal gå rundt

Skrevet

Du vet at det ikke er alle som får trygd som er trygdemisbrukere? De fleste kalles trygdebrukere, da de av en eller annen grunn ikke kan jobbe..

Skrevet

Selvsagt vet jeg det:) Men nå fant var det misbrukerne jeg pratet om. Hadde vært drøyt om man skulle dele ut penger og så straffe alle som mottar dem. Da er det vel ikke så nødvendig med trygd:)

Skrevet

Jeg syns ikke lege, sykepleier og lærer er de viktigste jobbene i landet vårt. De færreste av oss trenger en lege eller sykepleier hver dag, og vi kan klare oss uten en lærer i noen måneder.

Bønder og de som foredler/produserer maten vi spiser, de som selger oss maten i butikkene og til slutt de som tar seg av avfallet fra all emballasjen og den maten vi ikke spiser, er de viktigste i mitt hode.

Skrevet

Bakere

Butikkansatte

Sekretærer

Skrevet

hehe... ok, dere trenger kanskje ikke meg, men jeg trenger faen meg dere.... hehe :D

Skrevet

Politikkeren- som tarde viktigste avgjørelsene og i realiteten avgjør hvilket samfunn vi skal ha.

Bondeen som skaffer oss maten vi må ha for å leve.

Søppeltømmeren som som sørger for at vi ikke drukner i dritt.

Leger, lærere osv kan vi klare oss lenge uten. Mister vi en av disse tre klarer vi oss ikke lenge.

Skrevet

1. Heismontører

2. Flygeledere

3. Flyger

Skrevet

Hva? Heismontør likssom???

Skrevet

Helsepersonell

Bonde

Fisker

Skrevet

Ja, ikke gøy å gå i trapper for at heisen står...

Skrevet

Det finnes noen "unyttige" yrker, men de fleste er veldig nødvendige vil jeg påstå.

Skrevet

I et moderne samfunn trenger vi de fleste yrker, for å få det å gå rundt, ellers er det rett tilbake til steinalderen. Men yrker som feks glamourmodell og lignende er strengt tatt ikke nødvendig.

Skrevet

* Dere har jo glemt de som jobber i kassa på f.eks Rimi, Rema osv osv. Hvordan skulle vi ellers betale for maten vår?

* Parkeringsvakter som kan håve inn litt penger til statskassa

* Statsminister. Noen må jo lede landet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...