Gå til innhold

Zazzy - Oppdatering (NY TRÅD)


Tøvsjura

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skrev til deg i begynnelsen av juni, men under et annet nick. Har byttet nick så skriver like så godt et nytt innlegg til deg også med oppdatering da du i beg. av juni sa du skulle søke opp innlegget mitt.

 

Kort fortalt; du så på meg i beg. av mars og så meg gravid ila denne måneden, det stemte (ble gravid på eggløsning 28-03), testet positivt 15.04. Du trakk videre 2 x kort på meg hvor du fikk opp både gutt og jente og du var den tid usikker på om det var de barna jeg har fra før eller om det var tvillinger eller to tette, evt SA og ny graviditet. Du så igjen på meg 1 måned senere og fikk opp det samme - kort med gutt og jente.

 

30.05 begynte jeg dessverre å blø og dagen etter fikk jeg påvist abort i 12.uke (fosteret hadde dødd veldig tidlig i sv.skapet).

 

1 juni fikk jeg piller med meg hjem fra sykehuset for å få ut restene.

 

8 juni var jeg tilbake for etterkontroll og alt så fint og normalt ut, omstendighetene tatt i betraktning, fikk til og med påvist nye egg (!) allerede 1 uke etter aborten.

 

På dag 15. sluttet jeg å blø og 4 uker etter fikk jeg tante rød på besøk.

 

Forventet eggløsning i disse dager (23.07 for å være eksakt). Lurer på om aborten kan ha være årsaken til at du fikk opp to kort på meg i mars/april - gutt og jente hvorav det først endte i SA og at jeg blir gravid igjen på nytt nå snart.

 

Kan ta med at Aurora med to gutter samt MC81 har sett graviditet på meg i juli/august. Ser du om graviditet på oss i nærmeste framtid? Evt denne måneden? Må ta med at jeg går på diverse kosttilskudd (som B-og D-vitamin samt tar Solvipect) for å øke sjansene da vi vil at det skal klaffe fortest mulig.

 

Jeg født 201288

Han 121083

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og tusen takk for tilbakemelding! Trist å høre at du mistet :(

 

Selvfølgelig kan jeg ta en ny titt, og jeg ble glad da jeg leste kortene dine! For her ser jeg graviditet igjen med en gang. Nå i juli tror jeg, evt august (kanskje du finner det ut i august hvis du har eggløsning nå?) Tror ikke det blir lenge til iallefall hvis det ikke skulle klaffe med en gang. Og jeg tror dere blir å feire på en eller annen måte? Får opp mye glede og feiring her! :) Tror jeg ser en gutt, men kan gjerne se kjønn på nytt når du blir gravid, synes det er lettere :) Masse lykke til!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tok deg tid til å svare meg og lese det lange innlegget/oppdateringen min! :)

 

Det var svært tungt å miste et høyt ønsket barn til tross for at det da ikke var planlagt. Vi gledet oss veldig til å bli foreldre igjen så tapet var tungt, da særlig for meg.

 

Jeg håper inderlig du har rett ang. graviditet nå i ganske nærmeste fremtid - føler selv at denne måneden er god, på en litt uforklarlig måte.

Jeg forventer mens 06.08 så det kan nok hende jeg tester positivt i beg. av august dersom jeg blir gravid i disse dager. Kjønn er overhodet ikke viktig, men jeg fikk vite av en visstnok ganske treffsikker spådame her inne at den spiren vi mistet var ment å være en gutt.

 

Ift feiring vet jeg ikke, men vår førstefødte har bursdag 23.07, altså om 3 dager og snart (ca 1,5 mnd) flytter vi inn i huset vi kjøpte i slutten av juli :) Vi har tenkt til å ha innflyttningsfest når den tid kommer. Og kanskje det er forlovelse rundt hjørnet også da vi har bestemt oss for ringer, men alt det andre er det samboern min som tar seg av - tidspunkt for frieri osv ;)

 

Jeg holder deg oppdatert etterhvert ;)

 

Klem tilbake fra en meget fornøyd bimmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå jeg tenkte å skrive (lett å si nå ;p) om det var noe flytting på gang, men fant ut at det antagelig var feiring, for kortet er typisk skifte bolig eller reise på andre måter - kort! Men gøy å vite til senere at jeg skal tro på førsteinnskytelsen! :) Da var det nok det med flytting jeg fikk opp.

 

Spennende tider i møte for dere da, med både frieri, hus og barn :)

 

Krysser fingrene for deg! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig lesning ;-) Viktig å stole på magefølelsen, eller den følelsen som man føler seg fortrolig med. Ja, vi gleder oss veldig til å flytte til noe eget! Det skal bli godt ;-)

 

Jeg har prøvd å lure ut av samboern min når omtrent han har tenkt til å fri, altså om det er langt inn i fremtiden eller nærstående. Får dessverre ikke noen hint av ham, ser du noe? ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet, har det ikke travelt med bryllup eller noe sånt, men føler det er på tide med ring på fingeren etter 5 år, to barn og huskjøp ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 5 år lenger enn oss ;-) Men da skjønner vi vel hverandre litt, eller hva? ;-) Vi får satse på at mannfolkene våre tar seg i det snart ;-) Du har jo fordelen av å se i kortene dine, det har ikke jeg hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja men jeg tror ikke jeg trenger å se lenger enn på kjæresten for å skjønne at det blir nok ikke med det første :P

 

Har aldri vært så opptatt av å gifte meg egentlig, men i det siste har jeg tenkt mer på at det hadde jo vært fint! Kjæresten min er av den mer "fornuftige" typen, hvorfor gifte seg liksom? Mens jeg tenker at åå så romantisk å feire kjærligheten :-D sukk! hehe. Og så tenker jeg at jeg vil at han skal ville uten at jeg sier noe! Men samtidig tror jeg at jeg må hinte at jeg vil ellers vet han nok ikke at han vil... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei disse mannfolkene kan være litt treige ;-)

 

Er heller ikke så veldig opptatt av bryllup og slikt, har aldri vært det. Men tenker som deg at det er jo en fin måte å vise at man elsker hverandre og vil dele livene sine med hverandre, så ønsker med tider og stunder og gifte meg, ja. Samboern min er slik at han vil gifte seg innen han fyller 30 og det er jo ikke mer enn 3 år til, så time will show ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forøvrig å spørre om neste graviditet vil gå bra? Er litt bekymret og engstelig for at en ny graviditet skal ende slik som sist, til tross for at jeg vet at sjansene er minimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Jeg går ikke inn på slike ting dessverre, ønsker ikke spå sykdom/død osv, det skjønner du sikkert? For det første kan jeg skremme unødvendig, for det andre så er det vel egentlig ikke noe man ønsker å vite på forhånd? Skjønner du blir engstelig når du har opplevd det en gang, men som du selv sier så er jo sjansene små og du får prøve å trøste deg med at mange sier at når man opplever en SA så kan det være fordi det ikke var et levedyktig foster. Jeg håper og tror at det vil gå fint for deg neste gang! Du får prøve å bare ta det som det kommer og satse på at det går bra! Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg skjønner godt at du ikke går inn på slike ting, måtte bare spørre for er jo som du har skjønt, livredd for at det skal skje igjen. Men jeg får velge å tro og håpe at det vil gå bra, vi har jo to flotte og friske barn fra før så det skal vel mye til for at vi opplever en SA igjen.

 

Jeg er forresten på dag 13 i syklusen og begynte å teste med el-tester for å sjekke om jeg har el i disse dager, negativt i dag også. Men lurer på om du ser om jeg har el på dag 14, 15 eller 16? Sanna28 fortalte meg for noen måneder siden at jeg hadde el på dag 15-16. Uansett er det vel like om hjørnet så det er vel bare å kjøre på likevel ;-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for titten :-) Da er det bare å kjøre på fra i dag av, hehe ;-)

Er kjempe glad og takknemlig for at du har tatt tid til meg og gitt meg utfyllende svar. Kommer med oppdatering til deg etterhvert ;-)

 

Ha en god sommer!

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...