Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Jeg tar masse ekstravakter når mannen min har ferie? Jeg kan ikke ha mer enn 20 % stilling til vanlig fordi mannen min er helt uvillig til å jobbe mindre for at jeg skal kunne jobbe mer. Jeg bor så langt fra jobb at om jeg skulle jobbet hverdager, hadde jeg ikke rukket å hente ungene i barnehagen. Det blir forandring på det etterhvert, men vi har ikke fått i stand noen god løsning på det ennå. Men iallefall så er mannen min ikke noen familievennlig mann, dessverre. I ferien hadde han tenkt å dra på fisketur med kamerater, sove lenge om morgenen og bare slappe av... Vel, jeg har ikke sovet ut på tre og et halvt år, og ferie fra ungene som jeg har hjemme, har jeg aldri hatt. Er det egoistisk om jeg sier ja takk til de vaktene jeg kan få på jobb? Har lyst til det, blant annet fordi jeg elsker jobb og savner å jobbe, og fordi mannen min planlegger hele ferien uten å inkludere oss:/ Ville dere gjort det samme? Både han og kameraten hans har vært drittsure på meg for det... Ikke svar at dere ville skilt dere, for det er ikke det jeg spør om.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Hvis det var eneste måten jeg kunne få en "pause" fra familielivet på hadde jeg gjort det.. Mannen min liker overhodet ikke at jeg jobber kvelder, men jeg gjør det likevel en kveld i uka. Da må han hente barn, lage middag, kjøre/hente der det måtte trenges (fotballtrening osv) og legge alle tre ungene. Han var skikkelig sur på meg for dette, men etter at jeg hadde sagt mange nok ganger at jeg også trenger å komme hjem til ferdig lagte barn og et rolig hus av og til har han akseptert det. Man må ta seg de frihetene man trenger av og til, begge må gi og ta i et forhold, sånn er det bare!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Hadde jeg vært deg hadde jeg dretet i ekstravaktene. Heller satt meg på et fly til syden, aleine!! Du er IKKE urimlig.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Sorry,men han "mannen" din høres ut som en superegoistisk dott! Hadde gitt en lang beng i om han eller kompisene ble sure,men så hadde jeg ikke funnet meg i at han skulle få leve med de holdningene sine heller.Har man barn og familie,så har man faktisk det!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Jeg syns absolutt at du skal si ja til vaktene Og at du skal ta deg en prat med mannen din om hvorfor du vil ha vaktene. Og kanskje spørre om en dag eller to hvor du kan få sove ut i tillegg og at han tar med barna ut fra morgenen av så du kan slappe av. Ville ikke være urimelig i det hele tatt. Greit at han ikke er familiemann, men det er aldeles ikke for mye forlangt.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Hehe, den var god 18:03, en sydentur alene hadde vært skikkelig digg! Jeg er selvfølgelig skikkelig glad i ungene mine, men å ha noen få dager innimellom som en bare trenger tenke på seg selv er gull verd. Man blir unektelig litt sliten av å alltid måtte ta hensyn til hva ungene liker og ikke liker, når de er sultne, når de må tisse osv osv. Mine behov kommer liksom i siste rekke bestandig.. Hva med å dele opp littegranne da, gi han en langhelg eller uke som du ikke tar noen vakter også jobber det dun kan de andre ukene? Vi tar en helg hver i året vi, han har en helg med kamerater og jeg har en helg med søsteren min. Vi har ingen til å passe ungene, så vi tar en helt barnløs helg i året hver for oss. Alle har godt å være littegranne fra hverandre og kjenne på savnet av og til.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Stakar barn.. Du vil jobbe for å komme deg litt vekk, da må bare mannen din ta barna deres. Men han vil egentlig ikke. Høres ikke bra ut.. Han er ikke en familiemann? Hvorfor skaffet han seg familie da? Makan til egoist! Til syvende og sist er det barna deres det går utover.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 HI her, nei dere misforstår. Jeg vil ikke jobbe for å komme meg vekk, jeg vil jobbe for at han skal være nødt til å ta ungene og fordi jeg savner jobb. Jeg syns det er kjempefint å være med ungene:) Men det er det at dette er ferien hans...Men vet ikke jeg hvordan andre gjør dette med ferie. Har inntrykk av at det finnes andre menn også som vil bruke ferien på å sove mens kona må gjøre alt som før. Han har jo alenetid minst en helg i måneden ellers også, mens jeg trasker rundt i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Her har ungene 6 uker sommerferie, de to første ukene er jeg alene med dem mens mannen jobber, så har vi to uker sammen alle sammen, og til slutt jobber jeg to uker mens mannen har ungene... Den ene kollegaen min jobber hele denne uken mens mannen hennes er hjemme med ungene og har "ferie". I min omgangskrets er det ganske vanlig at en liten del av ferien tilbringes med den ene av forelderen mens den andre jobber. Skoleferien er lang, noen arbeidsplasser har sommerstengt og de kommunale barnehagene i denne kommunen har fire uker sommerstengt. Mannen min har alltid fri de to siste ukene i juli og de to første i august, da stenger hele bedriften han jobber i så han kan ikke ta ferien på noe annet tidspunkt. Barnehagen har stengt hele juli og jeg kan ikke ta fri fra min jobb i august. Det er ikke alltid så lett å få kabalen til å gå opp. Så det er ikke uvanlig at en pappa må ta ungene litt i ferien sin mens kona jobber!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 Kjør på. Ta de ekstravaktene. Hvis han oppfører seg slik så har du all grunn til å tenke på deg selv nå altså. Han høres grusomt bortskjemt ut. Og jenker du deg eenda en gang og bare er hjemme slik at han får en "leke og sove ferie", da skjemmer du han bare enda mer bort.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #12 Skrevet 20. juli 2010 Jeg skriver svar på vegne av min mann som ikke er noe videre imponert over din mann. Han sier at mannen din må vokse opp, for tankegangen til mannen din har ikke noe med familie å gjøre! I feriene skal man kose seg med familien sin, ikke med kompiser. Det er et valg man tar når man velger å få barn. Så det er mannen din som er urimelig, ikke du. Og du må ikke finne deg i det, for da vil han bare fortsette med egokjøret sitt!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 go for it. Høres ut som din mann trenger å "trenes" i å være sammen med barna. Det blir en vanesak og endring i holding å like å være med barna. Har han unngått dem så lenge, blir han vant å leve livet slik. Kanskje dere alle har godt av endringen
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #14 Skrevet 20. juli 2010 Han bestemmer at han skal jobbe mye slik at du ikke kan jobbe. Han bestemmer hvordan HAN skal feriere. Han bestemmer, han bestemmer.... Vet at det ikke var det du ville høre, men: Ønsker du virkelig å leve sammen med en så egoistisk mann? Og er du virkelig så svak at du danser etter hans pipe??
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #15 Skrevet 20. juli 2010 Hadde aldri ville levd med en sånn mann. Man skal da dra på ferie sammen med hele familien sin i ferien. Om man er hjemme skal man gjøre koselig ting sammen og bytte på å sove ut osv. Drittmann du har. Men vet av flere sånne, de har underkua koner som forguder mannen sin og gjør alt for dem. Tragisk.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #16 Skrevet 20. juli 2010 HI du er en dørmatte. Hvorfor lar du mannen trpkke på deg på den måten? Jeg hadde seriøst bestillt meg en sydentur med avreise en dag han var hjemme også bare plutselig vært borte så han var nødt til å ta seg av dem... Men om han minner om andre slike menne jeg kjenner så hadde han vel lempet dem over på sin mor.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #17 Skrevet 20. juli 2010 ..og selv om du ikke vil skilles, er det likevel på tide at du setter ned foten. Du har en like selvsagt rett til fritid som han. Og du har en like selvsagt rett til å ha en egen inntekt som han. Spør han når det passer for han at du tar ut DIN ferie...
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #18 Skrevet 20. juli 2010 Dørmatta her: Jo, jeg ringte sjefen min og sa at jeg tok de vaktene jeg kunne få. Sa det nettopp til mannen min og det var en merkelig reaksjon på ham. Ok, sa han, og nok om det. Tror han visste hva som kom. Jeg har argumentert ganske kraftig de siste dagene. Men vet jeg er ei dørmatte, ja:( Vanskelig å forandre når jeg er vant til å stille opp for alle.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #19 Skrevet 20. juli 2010 Good for you! Og du burde ikke akseptere å bli kalt dørmatte her inne heller, det gjør noe med en når en blir nedvurdert, og enda mer når en gjør det med seg selv..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #20 Skrevet 20. juli 2010 19.57 her. Beklager om dørmattekommentaren ble oppfattet nedlatende. Det var absolutt ikke ment slik, mer som en vekker for å få HI til å innse at hun er like viktig som mannen sin. HI Jeg ble glad da jeg leste hva han hadde svart da du sa dette til ham. Da er det kanskje en mulighet for at dere kan jobbe med forholdet:-) En kan jo kjøre seg fast i mønster uten å tenke særlig over det. Om det har blitt en selvfølge at han jobber og du er hjemme, så er det jo ikke sikkert at dette er noe han har reflektert over og egentlig mener er riktig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå