Gå til innhold

Vi gir tutteflaske til 2 åringen vår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og han koser seg sånn med den at vi ikke slutter helt enda. Er det andre som også gir så store barn det?

Han får spesielt i seg mer væske om han får det. Klarer fint å drikke glass og kopp til middag og sånn, men det er den gode flasken med melk eller drikki oppi , uff... 2 år og 4 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir 2 i sept, og får melkeflaske med i sengen...

Men flasken "bor i sengen" så hun har den ikke ellers da.

kanskje ikke helt heldig, men hun bruker ikke smukk eller noe annet, så jeg synes det er ok.

Tenker at de slutter tidsnok selv ;)

Skrevet

Jeg brukte flaske til jeg var 7 år og gikk i andre klasse. Det blir bare vanskeligere å kutte ut flasken jo eldre de blir.

Skrevet

Eldste vår fikk tåteflaske med varm melk om kvelden til hun var rett over 3 år gammel. Ser ikke noe problem med det.

Skrevet

Er det snakk om natta eller dagen? Melk på natta er jo skjeldent bra for tennene...

Skrevet

Absolutt ikke bra for tennene.

Melk om natta skal de jo ikke ha, mye sukker i melka. Det burde du som gir melk om natta slutte med, om tennene ikke blir pusset etter melkeflaska.

Tåteflaske generelt er jo for babyer.. Tennene kan også komme i skeivstilling på samme måte som de kan ved smokk når de går rundt med den flaska.

Skrevet

Når man er ferdig med pupp/mme så trenger man ikke tåteflaske lenger!!

Smokken på tåteflaska er mye mer skadelig enn en smokk (med mindre det er en kulesmokk..). Og melk uten tannpuss er en skikkelig dårlig idé for tannhygienen.

Skrevet

Med tåteflaske bruker barnet mye lenger tid på å drikke, og smådrikker gjerne over lengre tid. Dermed risikerer en mye hull i tennene.

Synes derfor at tåteflaske er en uting når en er gammel nok til å bruke kopp.

Skrevet

Vår blir 3 i desember.. Bruker fremdeles flaske av og til.. plussd at han får ei flaske vann med i senga.. (en dråpe melk oppi for å gi farge...) :(

Skrevet

Jeg har gitt mme på flaske om natten til nesten 1,5 år, men flaske som "bor i sengen" er vel det man virkelig ikke skal gjøre. Barnet vil da få stadige syreangrep på tennene fordi det våkner og drikker litt her og litt der. Da er det bedre å gi en hel flaske om det skulle våkne så det bare blir ett angrep istedet for mange små.

Skrevet

Vi som lot jenta bruke tåteflaske til hun var over tre år gammel gjorde det som kos om kvelden, før tannpuss. Flaska var tom på under 10 min. Ser ikke noe problem med det.

Skrevet

2 år og 2 mnd, og får en flaske melk spedd ut med vann på kvelden til kos.

Ikke lenge siden hun sluttet med pupp av seg selv, og regner med at flaska snart lider samme skjebne, inntil da skal hun få ha den kosen hvis hun vil. Er ikke alltid at hun vil heller, får bare hvis hun spør.

Godt å lese at vi er flere ;)

Skrevet

Gir flaske til vår gutt på 18 måneder. Han har allergier og syns det er vanskelig å få i han 5 dl med erstatning om han ikke får den på flaske. Får annen drikke av kopp da. Noen som har tips til meg, vil jo helst kvitte oss med tåteflaske med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...