Gå til innhold

Hva ville du gjort? (nabo som er alkoholiker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig fått nye naboer og jeg har tilbrakt noe tid sammen med henne, han har jeg bare såvidt sett to ganger. De er begge i midten av 20 åra og har små barn.

Vi skjønte tidlig at de ikke drikker alkohol og forje uke fortalte hun meg at mannen er tørrlagt alkoholiker. At han har vært skikkelig på kjøret, begynte å drikke da han var 10 år (!!!) og har flere ganger vært innlagt. Nå har han imidlertidig vært tørrlagt i et par år fortalte hun, selv om suget fortsatt er der.

Pga dette har han ikke tilgang til egen bankkonto, penger etc. Hun tar seg av alt det økonomiske i familien, hun handler, hun fyller bensin etc. Han har absolutt ikke en krone til egen disposisjon. Dette er fordi hun på ingen måte stoler på han, og at han tidligere har råkjørt med svært høy promille, etc.

Igår kveld gikk han forbi huset vårt med hunden sin og da ble han og mannen min stående å prate litt ved gjerdet. Da de sto der og pratet spurte plutselig naboen om mannen min hadde noen øl han kunne få. Jeg hadde fortalt mannen min om problemene så han gikk bare inn i huset for å "sjekke" men kom tomhendt tilbake og sa at vi dessverre ikke hadde flere igjen.

Synes dere jeg skal fortelle nabokona at mannen går å "tigger" etter øl. Det tyder jo på at han på ingen måte er ordentlig tørrlagt. Eller burde vi holde oss unna og passe våre egne sak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kapp av ham kuken!!! Tenk å spørre etter øl!! Noe så jævlig frekt!! Noen folk assa.

Skrevet

Jaaa! Hadde sagt det, jeg har dette problemet med min mann og vil gjerne vite det fra andre om han begynner å drikke igjen eller vurderer å ta seg ei øl.

Skrevet

Siden allerede har åpnet døren og fortalt deg om dette problemet så er det helt legitimt av deg å fortelle henne om denne episoden.

Kanskje det var nettopp derfor hun var så åpen?

Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at mannen min ikk er er alkoholiker når jeg leser sånne tråder.

Takknemlig :)

Skrevet

Fatter ikke ikke poenget eller?

Skrevet

me too. si det til kona

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...