Gå til innhold

Samle vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, jeg er så hoven og full av vann! Noen med gode tips der ute? Drikker masse vann, det er eneste jeg vet skal være bra. Finnes det vanndrivende matvarer eller te eller noe som jeg kan bruke når jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bra å spare litt da, så har du til dårligere tider ;)

Men peppermynte te skal være bra, men jeg er veldig usikker på om du kan drikke det når du er gravid.

Skrevet

Har samme problemet. Men vanndrivende midler er fy når man er gravid. Mye vann skal hjelpe, men jeg drikker en del brus og føler at det virker bedre. Skyll hender og føtter ofte i iskaldt vann, press vannet tilbake i kroppen med massasje og god krem. Hold bein og armer høyere enn hjertet når du kan. Og unngå salt! Det gjør problemet 100 ganger verre. Støttestrømper skal liksom funke, men ikke for meg...

Jeg kjenner at jeg setter stor pris på regnværsdager fremfor varme solskinnsdager når jeg blir så full i vann.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er tilfeldig - men jeg fikk skikkelig tømmerstokkbein og føtter som mest lignet oppblåste engangshansker her (har hatt litt vann i kroppen hele tiden, men det fylte seg voldsomt fort plutselig!)

Det ble IKKE bedre om natta selv om jeg da lå.

Jeg har ligget med beina HØYT (på en pilates ball), men det som virket som om det gjorde susen for meg, var at sambo gned/masserte beina. Han liksom "dyttet vannet" oppover leggene.

Det var ikke spesielt godt, men dagen etter var det bedre!!

Verdt et forsøk i alle fall :-)

Skrevet

Du kan fint drikke nypete for eksempel. Ut over det hjelper det å holde seg unna søtsaker og mat med mye salt (ferdigmat, spekemat osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...