Gå til innhold

Ang MA, noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man oppdage det?

Hvor lenge går det fra fosteret før til man oppdager det, noe må vel skje?

Synes det er skummelt å ikke vite hvordan det er i magen. 12 uker, så skal liksom vere "trygg" men hvordan er det med ma og sånn?

Noen som kan forklare litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er store forskjeller her...

Hos meg var det en tom fostersekk eller eventuellt et foster som hadde dødd veldig tidlig.

magen vokste som normalt, jeg var kvalm, svimmel, hadde ligamentsmerter og begynnende bekkenløsning...

Alt virket normalt inntil uke 14, da begynnte jeg å spotte brunrosa, søtemmen utflod. Visste bare at det ikke var sånn det skulle være, pga lukten. det luktet lik rett og slett. fikk konstantert at det ikke var noe foster, bare en tom fostersekk der på UL en uke etterpå og fikk utskrapning 3 dager etterpå.

Så nei... det behøver ikke være noe man "merker".

Så lenge morkaken er under danning vil man ha en masse hormoner i kroppen som gir svangerskapsplager. Hos meg fortsatte morkaken å vokse selv om det mansglet det vesentligeste - fosteret!

Men dette er ikke vanlig da... de fleste fostre som dør blir utstøtt i SA innen et par uker etter det har gått galt heldigvis.

Håper inderlg ikke at du får oppleve det jeg gjorde, for det var ikke noe gøy i det hele tatt :(

Jeg ble heldigvis gravid igjen før det var gått 3 mnd og er i uke 26 nå :)

Alt er fint denne gangen.

For å være sikre, betalte vi selv for UL i uke 8 for å konstantere at det faktisk var noe der denne gangen. Var verd pengene synes jeg :) Hadde aldri klart å slappe av før jeg hadde sett nurket på skjermen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...