Gå til innhold

Stemødre der ute? Har dere ofte mannens barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er mange stemødre der ute som ofte har mannens barn fra før, når mannen er på jobb, guttetur etc... Hva det måtte være..

Hva syns dere om det? Å hvorfor?

Hilsen stemor som bare vil høre litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ordinær jobb: Ja

Ellers så er han er når guttene er hos oss. De er her for å ha samvær med far og med oss som familie, men primært for å være med pappa`n. Så da er det selvsagt at han er hjemme og strekker seg langt for å legge turer, ekstrajobb osv. når guttene er hos sin mor

Skrevet

Ja, for han har tre barn boende hos seg hele tiden. Moren deres mistet dessverre omsorgen for dem, og de var ikke de enkleste barna å bo med i begynnelsen. Da hadde vi også en baby og en 2-åring. Men det gikk seg til, og de er begynt å venne seg til å ha en skikkelig familie. De har bodd hos oss i et år nå, og mannen min er begynt å jobbe i Nordsjøen så han er en måned borte om gangen. Men jeg syns det er kos nå, de er så store at det er ikke så mye arbeid med dem. 6, 7 og 8 år.

Skrevet

Så godt å lese om skikkelig flinke damer... Er så mange stemødre som ønsker ungene dit peppern gror.. etter å lest et innlegg under her :)

Håper min sønn en dag får en flott å snill stemor som ønsker han godt istedenfor vekk :)

Skrevet

Jeg er kjempeglad i mine stebarn:) Faktisk litt redd for å bli for glad i dem, sånn at biomor blir sjalu:)

Skrevet

alltid stas å være bare minsten, stedatter og meg når mannen er borte, da koser vi oss skikkelig :-)

Skrevet

Ja, innimellom. Vi har sønnen til samboeren min her annenhver uke, og vi legger ikke om livene våre og rutinene våre den uka han er hos oss. Så om samboeren min har planer en eller to kvelder den uka, så er jeg hjemme med både stesønn og vårt felles barn. Har egentlig hatt han ganske mye alene i alle årene vi har vært sammen, og vi fungerer veldig godt sammen. Da jeg var hjemme i permisjon var det jeg som hentet på skolen hver dag, annenhver uke, og hjalp med lekser og kjørte og hentet hos kompiser eller andre aktiviteter.

Skrevet

Skjeldent, ar er tilstede under samvær. Men har gjerne hatt dem noen timer på ettermiddagen etc.

Skrevet

Jeg skiller ikke mellom mitt og hans barn, men behandler dem likt. Detr innebærer å ha dem når han er på jobb. Gutttetur? Det er noe en drar på før en får barn og etter at de har blitt større (våre barn er 6 mdr, 3 og 4 år). Om vi har fritid bruker vi den sammen med barna.

Jeg jobber turnus mens han jobber dagtid. Jeg velger da å ha dem hjemme lenger om morgenene når jeg jobber kveld. Nå når jeg er i permisjon har jeg dem hjemme en dag eller to i uka. Han begynner sin permisjon etter sommeren, og da kommer han til å gjøre det samme.

Moren til barna hans bor på en annen kant av landet, hun kommer på besøk noen ganger i året. Hun var her i 2 uker nå i sommer. Da de må bli kjent med henne på nytt hver gang hun kommer, finner vi det mer praktisk at hun er hos oss enn at hun skal ha dem i et for dem ukjent miljø. Det blir til at jeg og hun tilbringer mye tid sammen mens barnas far er på jobb. Det er litt rart, men han har vært helt tydelig på at barna er det viktigste for han helt siden vi møttes, og skal jeg være ærlig ville jeg ikke villet være sammen med ham om han ikke prioriterte dem slik han gjør.

Om han var en slik som prioriterte guttetur foran barna sine ville jeg ikke fått barn sammen med han.

Skrevet

Skinnhellige damer, mener du vel?

Skrevet

Nix, han prioriterer barna når han har dem, og jobber mindre den uka. Deretter tar han igjen jobbinga den uka jenta er hos moren.

Skrevet

Hva i all verden mener du med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...