Gå til innhold

Å kjøpe brukt bilstol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anser du det som trygt å kjøpe brukt bilstol? Jeg tror ikke jeg tør det siden det sies at et lite kakk er nok til at den blir usikker. Man vet jo ikke hvordan den har blitt behandlet, selv om den kommer fra et tilsynelatende godt hjem. Og det er vel ikkke frekkt å be om å se kvittering så man vet at den er 1 år gammel, og ikke fire/ brukt av mange flere.... Jeg vet ikke jeg... Er råskeptisk til bruktkjøp når det kommer til sikkerhet, selv om nye bilstoler er veldig dyre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte brukt bilstol. Kjøpte den av søskenbarnet mitt. Hadde aldri kjøpt brukt bilstol av noen jeg ikke kjente og stolte på

Skrevet

Har kjøpt brukt bilstol av folk jeg kjenner. Ingen betenkligheter med det.

Men å kjøpe av fremmede på Finn.......hhmmm, da måtte jeg hatt veldig dårlig råd, altså så dårlig råd at det stod mellom en brukt men veldig god stol, og en ny billig, simpel modell. Da tror jeg kanskje jeg hadde gått for den brukte gode stolen.

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt brukt bilstol av noen jeg ikke kjenner og stoler 100% på..

Å kjøpe ny bilstol er ikke såå dyrt, er tross alt sikkerheten og livet til babyen din du betaler for..

Skrevet

Hvis en bilstol har vært innblandet i en bitteliten kræsj kan den ha indre skader som svekker sikkerheten betraktelig. Det vil ikke være mulig å se utenpå stolen. (forsikringen pleier å dekke ny stol i slike tilfeller, men det er desverre ikke alle som benytter seg av den muligheten)

Bortsett fra dette er det ingenting i veien for å kjøpe brukt bilstol. Men jeg ville med andre ord aldri ha kjøpt fra en fremmed eller en venninnes venninne eller noe sånt. Det må i såfall bli fra noen i nær familie som du kjenner godt. Ellers bør den kjøpes ny synes nå jeg.

Skrevet

Jg kjøpte brukt:) Fin og trygg den.

Skrevet

Fin er den sikkert, men hvordan vet du at den er trygg?

Skrevet

Den er sikkert like trygg og fin etter at ungen din døde pga en trafikk ulykke også...

Skrevet

Nok en gang: HYSTERISKE DIBBERE!

Hvis den personen du kjøper stolen av på finn.no sier den ikke har vært innblandet i kræsj, så må man faktisk stole på det. Hva er det med dere, idiotkjerringer? Skjerp dere! Spiser dere ikke ute heller, i tilfelle noen har spytta i maten deres??

Skrevet

Nei ærlig talt, det må man da vel ikke! Jeg stoler vel ikke på hva hvilken som helst fremmed sier. Det finnes nok av folk som vil si hva som helst for at du skal kjøpe produktet, selv om de vet at det har fått en mulig skade. Desuten finnes det mange som er høyst uenig med rettningslinjene om når man skal måtte skifte bilstol, og som vil påstå hardnakket at den de selger både er tryggere og yngre enn den er. Det å være kritisk er ikke det samme som å være hysterisk. Jeg setter sikkerheten i fokus, og bryr meg mer om mitt barns liv, enn en fremmeds trang til å føle seg trodd!

Skrevet

I vedlegget på vår nyinnkjøpte bilstol står det at bilstoler eldre enn 5 år ikke burde brukes. Det er pga at varme og sollys kan svekke plasten over tid.

Skrevet

Med andre ord burde man kunne kreve bevis på stolens alder, om ikke annet. For dumt å skulle stole blindt på folk. Det finnes nok av ufølsome mennesker som driter i om din unge sitter trygt eller ikke.

Skrevet

jeg solgte bilstolen vår i går til en fremmed dame. Det rare var at hun ikke stilte noen spørsmål om stolen. Nå har den stolen blitt behandlet bra og vi har bruktden fram til nå til sønnen vår. Men vi kjøpte faktisk den brukt (av noen vi kjenner) og solgte den til samme pris som vi kjøpte den for. Men synes likevel det er rart at hun ikke spurte om noe som helst...

Skrevet

Min endelige avgjørelse blir at vi skal kjøpe nytt. Ser fra kommentarene her at det nok er en god ide. Sikkerheten er nok viktigst ja. Takk for svar! HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...