Gå til innhold

en kollegamann sender ekle sms, si fra til sjefen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber på en bolig med mange unge mennesker. En gutt, jeg har parata litt med på jobb, hadde funnet tlfnr mitt på vikar listene og sendt flere sms med mye sex ekkelt innhold. jeg har aldri gitt noe uttrykk for at jeg liker han. men nå gruer jeg meg til å dra på jobb hvis han er der.

smsene var litt aggressive også. si fra til sjefen?? men er litt redd for at han vil gjøre hevn av noe slag etter han får greie på at jeg har prata med sjefen. veldig ekkel hele situasjonen. aldri opplevd lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man er alltid redd for å være en varsler, og alltid redd for hvilke følger ting skal få. Derfor er det blitt "typisk norsk" å la seg overkjøre, utnytte, plage, mobbe osv. Ta på deg en falsk selvtillitt, om du ikke kjenner at du har en ekte en i dette tilfellet. Stå opp for din rett til å ha et arbeidsmiljø som du trives i, og gi klar beskjed til både den det gjelder og til sjefen om at dette er noe du ser på som trakasering og at det skal slutte nå!

Alle har en tøffing i magen, om man bare tør å slippe den frem. ;)

Skrevet

Si fra til gutten først, i KLARE ordelag;

"En eneste melding til så melder jeg deg til politiet og sier fra til sjefen!!" Null rom for tvil....

Kommer det da en melding til, ja, så sier du fra og anmelder!

Skrevet

Enig med 14:17 og ville gjort som hun foreslår

Skrevet

Ville gått via sjefen ja, hvem vet hvor mange han holder på slik med? Syntes forøvrig at første svaret ver et godt et :) Ikke sikkert at han er en dårlig fyr da, kanskje han bare tror at du liker dette og trenger å få beskjed om hvordan en forholder seg til kollegaer?

Skrevet

Jeg ville gått til sjefen også , med en eneste gang. Har nemlig hørt om tilfeller av "motangrep" der en person blir plaget, for å konfrontere plageren med det, og så ikke gå til sjefen. Så får den plagede beskjed fra sjefen om at det er mottatt en klage om at DU plager en annnen ansatt... Så si fra til sjefen også du. Om så bare litt, du trenger jo ikke vise innholdet i meldingene i første omgang,men jeg håper du har tatt vare på dem.

Skrevet

men å forholde meg til han på en profesjonell måte nå-samarbeide med han, det går rett og slett ikke. har ikke møtt han siden, er en helgejobb/ekstrajobb dette her, og jeg kan jo ikke bare ringe å spørre om x er til stede og si jeg vil bytte vakt om han er det, uten og si hvorfor jeg ikke vil jobbe med han....

Skrevet

Jeg ville sakt fra til gutten først om at du ikke liker det. Om han fortsetter ville jeg sakt det til sjefen eller eventuelt tillitsvalgte.

Skrevet

jeg har sagt fra til gutten. sendte sms ikke plag meg og send meg meldinger. har ikke fått noe mer etter det, men det blir jo uansett kjipt å jobbe

Skrevet

Det går over. Hvis han ikke har gjort noe etter at du sa fra har du lite å komme med. Han gjorde en tabbe. La det bli med det.

Skrevet

Enig med denne. Har du sakt fra og ingenting har hendt etter det, kan det virke som gutten tok beskjeden. Da kan du ikke gjøre annet enn å oppføre deg profesjonelt og gjøre jobben din uavhengig av om du må dele vakt med gutten. Skjer det noe igjen bør du gå direkte til sjefen.

Skrevet

lite å komme med?? vel sex trakassering er vel ikke akkurat lite selv om han ikke fortsatte over enda lenger tid"!

Skrevet

ikke si fra til sjefen likevel da siden han ga seg etter jeg sa han måtte slutte?

Skrevet

Nå kommer dt selvfølgelig litt ann på hva som sto i meldingene og hvor mange det var, men noe må man baresette på tabbekvoten. Kan godt hende han bare forsøkte å være morsom eller at han tøffet seg eller noe. Det er ikke alt det er værdt å gå vidre med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...