Gå til innhold

Dilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at sambo har 2 barn (fra et tidligere forhold) som vi skal ha på sommerferie 14 dager + helgesamværet snart..

Problemet er at han har en jobb som han "plutselig" må eller får tilbud om å ta,og da gjør han det!

Han har selfølgelig fått jobb akkurat de 2 ukene barna skal være hos oss...:(

Vi har et barn i sammen som ennå er baby og i en overgang til fast føde og rutine,noe som er stress i seg selv.sambos barn er 3 og 4 år..å VELDIG aktive..

Han vil i hovedsak at jeg skal ha dem.Og han har kommet med et forslag om at hans fetter fra spania (som ikke snakker engelsk) g som kun har vært her på besøk 1 gang før kan komme å passe barna..Jeg føler ikke at en fremmed mann (som jeg føler) har noe her i huset å gjør når jeg er alene her..Sambo ble sur når jeg ikke syns om dette forslaget og mente før vi kunne separeres,for han ville ikke miste så masse penger!!-om jeg kom med et bedre forslag så måtte jeg bare det...

Huff,jeg vet ikke hva jeg skal gjør..føler jeg kommer i en klemm situasjon..Ikke kan moren bytte på ukene heller,for hun har selfølgelig bestillt ferie...:((

Å ungene er bare en stor belastning å jobb fra før,så her sitter jeg...:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva hadde dere gjort??

Skrevet

Hadde tatt i mot ungene og latt mannen dra på jobb.

Skrevet

Hadde hatt ungene mens mannen er på jobb, også hadde han hatt de når han var hjemme.

Skrevet

Jeg hadde tatt vare på ungene :)

Kjip situasjon men det beste for ungene er at du passer de og ikke den ukjente fetteren.

Skrevet

Mannen min har tatt seg av mine to barn som nesten ikke har hatt kontakt med pappaen i 15 år, på lik linje med våre 3 egne mye mindre barn. Så ja,jeg hadde stilt opp, og latt han avlaste når han kom fra jobb. At han tar den jobben og tjener penger kommer vel dere alle til gode?

Skrevet

Hele poenget med ferie hos far er vel nettopp at de skal tilbringe: FERIE MED FAR

Beklager, men jeg hadde ikke godtatt at han takket ja til jobb når han skal tilbringe ferien med barna. Ikke mest for min egen del, men for barna sin del. Hvor artig er det å skulle dra på pappa-ferie og så blir man "stuck" med stemor, skrikerunge og muligens en fetter fra Spania som ikke snakker norsk mens far er på jobb??

Her er far utrolig kjip overfor barna og han burde virkelig revurdere!

Skrevet

han vil ikke miste penger/jobb så han tar den.så enkelt er det.

hadde det vært opp til meg,ville jeg ikke hatt barna her i det heletatt.er bare i veien for min del...

er så forbanna kjenner jeg...

Skrevet

Er ungene hans i veien for deg? Virkelig gla for at jeg ikke har deg som stemor for mine barn! Uff

Skrevet

Samboeren din er rimelig løs i buksestrikken som har to barn på 3 og 4 år fra tidligere forhold pluss en baby på hva, 6-7 måneder med deg? Bare det i seg selv sier jo sitt om fyren. Og deg, som har fått barn nr tre med denne mannen!

Skrevet

Penger er viktig, det er sant. Men ferie med barna burde være viktigere. Særlig når han er samværapappa og kanskje ikke ser dem så ofte.

Du hadde all min sympati, men når du skriver at du ikke vil hatt barna hos dere og at de bare er i veien så.... Dere er like ille både du og far

14:11

Skrevet

Jeg hadde tatt meg av ungene. Og prøvd å ta dem med på noe ekstra gøy for stakkars dem når pappaen ikke gidder å ofre jobben for dem. Litt ekstra penger mot å være i lag med ungene, liksom... Ikke et vanskelig valg. Men jeg hadde krevd litt alenetid framover mens han har barna også da, så han kunne få være alene med dem.

Skrevet

hehe.. samma situasjon har jeg noen ganger... gjelder min manns 4 åring.. Å nei, vil du ikke eller orker du ikke da skal du ikke.

Selv har jeg en 3åring hjemme fra før, og vengter baby om en mnd.. Så de gangene mannen plutselig skal noe elr jobber så får han skaffe barnevakt elr sende gutten til mor. Jeg har ikke noe samværsavtale med det barnet. Så om jeg ikke har lyst elr ork, så gjør jeg det ikke.

Har gitt klar beskjed om at jeg ikke har noe meklingsattest om den gutten å skal ikke ha han over på meg, med mindre jeg ønsker å gjøre noe. Å hører han ikke på det så finn en annen stemor/barnepasser!

Stå på ditt, det ER IKKE dine barn. Å ikke du som har ferieavtale på 14 dager!!

Skrevet

jeg sier ikke mer jeg...;)

men barna har ingen grenser hos moren,og er understimulert til 1000..

så jeg gleeder meg til å ta skikkelig tak i det når dem kommer her!

Skrevet

Skikkelig dårlig far han der mann din da. Stakkars barn som har en sånn far, og enn sånn stemor som deg, fikk helt vondt av de jeg nå :(

Hva med å si til din mann, at han har å ta seg av de barn han har satt til jorden? Dere er da vell ikke så fattige at han MÅ jobb akuratt da vell?

Jeg hadde nektet å ha enn fremmed mann i mitt hus, og nektet min mann å jobbe og forlangt han skal ta seg skikkelig av sine barn.

Skrevet

Hvor mange dager er det snakk om at mannen skal jobbe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...