Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Hei! Vi skal til Danmark i sommer, er ikke så bereist, så lurer på om mitt vanlige minibankkort med visa (electron?) går i Danmark? Eller må jeg bestille sånn "ordentlig" visa kort. Ja, ja, vet at spørsmålet sikkert er tåpelig, men vet man ikke så vet man ikke
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Du må sansynligvis ha vanlig visa. Vær obs på at i dk oppererer de fleste butikker og lignende med "dankort!" Det er en dansk form for visa, og du kan oppleve flere steder at betalingssystemene ikke er satt opp for annet og at du for det meste må benytte deg av minibankuttak. Ikke midt i køben da, men i andre byer. Anbefaler deg å kontakte banken din for å finne ut hva de mener du skal gjøre med hensyn til visa.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Visa electron er et vanskelig kort. Er ikke alle steder man får brukt det nei. Til og med på Rema1000 her vi bor får man ikke brukt Visa electron. Hadde nok heller satset på et vanlig visa classic
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Ok, takk for svar. Vi har ett vanlig visa kort på en konto. Så får sette pengene inn på den kontoen og ta med det kortet da, og ta ut litt kontanter (danske penger) før vi drar kanskje.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Jeg brukte visa electron i danmark i fjor sommer. Opplevde ikke noen problemer i det hele tatt.. Og vi var litt på landet i forhold til storby i alle fall =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå