Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Jeg våknet opp og vr kvalm med det samme jeg våknet og følte meg uggen, yr og helt j***vlig.. Er enda ikke bra. er det vanlig med morgenkvalme at den oppstår så fort med en gang man våkner? Hvor lenge holder man ut med morgenkvalmen?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Jeg var kvalm fra jeg stod opp til jeg gikk og la meg. Et par ganger våknet jeg på natten av at jeg måtte kaste opp. Jeg spydde hver dag fra uke 4-5 til uke 16-17. Morgenkvalme er det dummeste uttrykket ever, man er ikke MORGENkvalm, man er DØGNkvalm!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Det hjelper forresten å spise knekkebrød.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Jeg var kvalm hele døgnet, men hadde bare brekninger på ettermiddagen når jeg var sliten. Var kjempesvimmel, kunne f.eks ikke gå inn i en matbutikk. Måtte sette meg ned for ikke å deise i bakken på sånne steder.. Prøvde noen ganger, men måtte forte meg ut i bilen, sitte med hodet mellom bena og puste med munnen åpen for å komme meg igjen mens mannen handlet ferdig. Holdt på sånn absolutt hele svangerskapet, fikk ikke i meg nok mat. Hadde sinnsykt lavt blodtrykk, var svimmel og kvalm, følte meg rett og slett dødssyk. Jeg ble så tynn og skranglete at det tok mange måneder etter fødslen før jeg begynte få krefter, humør og livslyst tilbake. Hormoner kan være tøffe greier altså!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Skriver under på denne 13:06 Er i uke 20, og har hatt det slik siden uke 3. Var også akkurat slik du beskriver i heeeele forrige svangerskap. Hormoner ER tøffe greier!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Skriver under på at morgenkvalme er misvisende ord. Døgnkvalmen min har holdt seg fra uke 8-9 og er like inntakt fortsatt.. Har ni dager igjen til termin.. Kaster ikke opp like ofte lengre, bare et par ganger om dagen. Men på det verste har det vært både ti og 15 ganger.. Akupunktur har lindret i perioder, det er verdt forsøket hvis du er veldig plaget! God bedring :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Svangerskap nr 1 var jeg uggen og uvel i 9 mnd. Kastet mye opp men ikke pga ekstrem kvalme men pga at jeg rett og slett ikke klarte å holde på mat. Svangerskap nr 2 var mer klassisk. Hadde kvalme hver dag, som regel verst om kvelden fram til leggetid. Dette ga seg etter uke 14:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå