Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har i flere år slitt med hard mage, og mye luft i magen. Skikkelig vondt. Spiser jeg på jobb får jeg veldig vondt. Noe som har resultert i at jeg har gått over på shaker til frokost og lunsj (samråd med lege). Da får jeg ikke vondt i magen. Har sjekket meg for alle typer allergier, cøliaki og tilogmed lavt stoffskifte osv. Men det slår ikke ut på noe. Stoffskifte var innenfor normalen, men lavt. Prøvde medisiner, men ble ikke noe bedre så de er kuttet ut. Men legen har aldri henvist meg til noen andre typer undersøkelser da. Men jeg sa til legen sist at jeg trodde jeg hadde nervøs mage, eller irritabel tarm. Legen bare samtykket, uten å sjekke meg noe mer. Men nå, siden mai har jeg hatt flere perioder med masse diarè. Flere ganger til dagen i perioder på 1-2 uker, så blir jeg hard i magen igjen i 1-2 uker. Jeg er ikke dårlig, men jeg er mye trøtt og sliten. Men det kan jo være fordi jeg er alene 100 % og jobber 100 %. Men vet ikke om det er vanlig å være så sliten..? Jeg drikker bra og trener 2-3 ganger pr. uke. Burde jeg sjekke det opp på nytt, kanskje be om andre typer undersøkelser når jeg får så ofte diarè? Aldri opplevd dette før..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Når avføringen endrer seg så radikalt og vedvarer slik så ville jeg tatt turen til legen
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Takk for svar! Ja burde kanskje det.. Men føler ikke at legen tar dette noe seriøst. Når jeg sa at jeg hadde lest om irritabeltarm, så bare godtok jo legen det. Burde jeg ikke blitt henvist til en annen undersøkelse f. eks.? Andre som har slitt med noe av det samme? Hva kan det være? Får ringe legen da.. For syns det er litt ekkelt selv at det har blitt en såpass stor endring..
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Du bør dra til lege, ja. Bor du i Oslo eller omeng? Bestill deg en time ved Balderklinikken. Det er dyrt, men kan være verdt pengene. Mange er skeptiske til noen typer diagnoser de stiller (candida albicans), men jeg vet om mange som har hatt veldig god effekt av opplegget deres. Meg selv bla, men jeg hadde andre plager enn deg. På Balder er de alle leger, og dermed vet du hvertfall at de ikke er kvakksalvere.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Når man har irritabel tarm føler man at det hjelper veldig å gå på do og få ut avføringen og som oftest har man vekselsvis hard og løs mage, litt mer om hverandre enn det du har kanskje? Uansett, jeg har hatt lignende symptomer og ble henvist til en lege som så på tarmene mine. Han konstaterte at ikke noe så alvorlig galt ut og at det sannsynligvis var irritabel tarm. Andre ting det kan være kan jo være at man reagerer på matvarer og det er ikke alltid det slår ut på blodprøver. Da er det bedre å prøve med diett. Jeg fikk råd om en diett jeg kunne prøve for så å gradvis øke med antall matvarer. Her reagerer jeg ikke på noe annet enn stress, he he, men det var jo greit å sjekke ut da.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har forrsten også hatt god nytte av å spise musli med cultura, svisker og tørkede apriskose og fiken som har ligget i bløt over natta som frokost hver dag.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Tusen takk for svarene! Ja leste at det var vanlig med løs og hard avføring ved irritabel tarm. Men ordentlig diarè? Men høres ut som legen din har tatt det mer seriøst, burde jo være greit og utelukke div. før man sier det er irritabel tarm kanskje. Jeg reagerer på stress jeg også, derfor bare shake til etter jobb. Merker jeg er mye bedre når jeg har ferie nå. Men selv om jeg har slitt med dette i mange år nå, er det først i mai avføringen ble så løs i perioder.. Bor ikke i nærheten av oslo.. Takk igjen! HI..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå