☆Lille my* Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Jeg er i 8-uke å har den siste uken slitt med ekstrem kvalme! Har ikke klart å holde på noe mat. Men i går ble jeg skikkelig dårlig, jeg fikk frysetokter, magesmerter, hodepine og stiv nakke! akkurat som influensa men uten feber. Kroppen er helt utslitt! Magesmertene har gått over til svake menssmerter nå heldigvis. ingen blødning. Har fremdeles ekstrem kvalme, hodepine og svette/frysetokter. Jeg lurer bare på om det er flere som har opplevd dette uten at det er tegn på SA/MA... ? Gruer meg sånn til å dra til legen! Har time kl 14.00
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Vet ikke om du har fått svar nå,men ifra d jeg ser virker d bare som ekstrem svangerskapskvalme..
☆Lille my* Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2010 Hei igjen! Det eneste legen kunne finne var en UVI! Har fått celexid mot den. Fikk også postafen reisesyketabletter mot kvalmen, men synes ikke det ble noe bedre.
Gjest Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Urinveisinfeksjonen fant de fram til ved urinprøven din. Hvilken medisin du får bestemmes ut ifra hvilke bakterier som forårsaker infeksjonen. Vær nøye med å ta hele kuren slik legen har foreskrevet den. UVI kan være svært alvorlig for fosteret dersom det ikke oppdages i tide og utvikler seg til nyrebekkenbetennelse. Hodepine er vanlig i første del av savngerskapet. Selv hadde jeg masse. Og kvalme er også vanlig. Høres ut som ekstrem svangerskapskvalme, så det må du ha dialog med legen om. Spis små og HYPPIGE måltider. Et godt tips er å ha druer, jordbær eller skåret gulrot, kålrot eller lignende, stående fremme i en skål, så du kan småspise hele tiden. Det er viktig at du spiser FØR du blir sulten, skjønner du. For har du så sterk kvalme, blir du kvalm før du kjenner at du er sulten. ha gjerne yoghurt eller lignende i kjøleskapet, slik at du har rask tilgang til et lett måltid, som du kan spise i påvente av mat som krever tilberedning. Lytkke til. Håper kvalmen gir seg. hadde selv ekstrem svangerskapskvalme hele de to foregående svangerskapene, så jeg vet hvor plagsomt det er. Føler virkelig med deg! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå