Gå til innhold

Hvilken type p-piller kan man miste mensen av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker minipillen Conludag nå.

Hører det er mange som slipper mensen av visse typer ved å evt hoppe rett over på nytt brett osv. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan hoppe over "mensenuka" på flere forskjellige p-piller,ved å hoppe over sukkerpillene(el.friuka) Jeg personlig bruker en pille som heter Cerazette som jeg tar hele tiden,så slipper å ha mensen i det hele tatt:) De er ikke dyre heller,koster 150 for 3 brett(28 dagers brett).

Søstern min gikk på disse i 3 år,og hadde ikke mensen på hele den tiden...

Skrevet

Har ikke peiling altså, men er det så lurt over så lang tid? En gang i blandt er vel greit, men tror jeg ville vært skeptisk til å hoppe over mensen måned etter måned. Særlig om jeg hadde planer om å få flere barn.

Eneste jeg vet du kan miste mensen av er hormonspiral.

Skrevet

Jeg bruker synfase og har mensen i max 2 dager. Mister den ikke helt men blør veldig veldig lite..

eller.. Jeg GJORDE, før jeg fødte:)

Skrevet

Du kan hoppe over den pillefrie uken med alle typer p-piller.

Da jeg gikk på pilla valgte jeg å ha mensen hver tredje til fjerde måned omtrent. Husker jeg leste en repotasje om det i et ukeblad eller noe hvor flere gyenkologer uttalte seg, de var helt enige om at det var ufarlig å bare ta pilla hele tiden og unngå mens.

Den mensen du får når du går på pilla er jo en "falsk" mens, du har jo ikke hatt noen eggelønsing på forhånd, så da skal det ikke gjøre noe å la være.

Skrevet

Hvordan vet man hvor den "pillefrie" uka er?:)

Går på minipillen og alle pillene er like av utseende, helt hvite alle sammen.

Skrevet

hehe det er den siste uka på brettet på p-pillebrettet mitt iallefall:) jeg har 21 dagers brett så tar alle pillene, så venter jeg en uke før jeg starter på nytt brett. Hadde 28 dagers brett før og da tok jeg 21 piller og trykte ut den siste remsen(7 piller for 7 dager).. tok ikke sukkerpillene,bare klemte de ut av brettet, 1 for hver dag for å huske:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...