*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Har fått svar på at søknaden på barnehageplass en mottatt i kommunen.( Det er full barnehagedekning her, men mini skal starte utenom hovedopptaka). Men står at jeg ikke får noe mer svar fra dem ang barnehageplass...Altså hvordan skal jeg da kunne vite om vi får plass eller ikke? Permisjonen min er jo ferdig når mini skal starte i barnehage, hva om jeg ikke får plass? Hva gjør man da? Får man virkelig ikke mer svar før de nesten skal starte i barnehage?
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Alle får et brev om at søknaden er mottat, det står jo forklart når du søker. Nå må du bare vente til søknaden blir behandlet og da får du brev om tilbudt barnehageplass.
engajente Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Jeg kan iallefall svare på det siste, da vår minste skulle ha barnehageplass ringte vi søknadskontoret flere ganger i desember og forhørte oss om mulighet for plass fra Februar, men nei han sto i kø og det var uvisst. så det ble dagmamma på oss, men den 2.Februar fikk vi brev om at han kunne begynne i barnehagen den 9.Februar.Så man får ikke beskjed før rett før nei, iallefall ikke i Oslo. (hører til historien at han fyllte 1 i februar så det kan ha hatt noe med saken å gjøre, de får jo ikke plass før den mnd)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2010 merkelig at man ikke kan få svar før samme uka omtrent! Jeg skulle gjerne ha visst om jeg hadde en unge i barnehage eller om jeg må være hjemme litt til uten jobb... Fryktelig irriterende! Men da får jeg bare vente å se da, er i permisjon til desember.. Men mini er bare 9mnd når han begynner i barnehagen... Dette fordi pappan ikke har mulighet til å ta pappaperm enda(akkurat startet i ny jobb)...Han skal heller ta den neste sommer:)
engajente Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 Men da skal vel h*n begynne i en privat barnehage, kanskje de er flinkere til å gi svar der enn i kommunale?? Hvis du snakker direkte med barnehagen??
Gjest Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Det trenger da vel ikke å være en privat barnehage vel? Her kommer unger under året inn på både i kommunale og private da det er full dekning i kommunen. Her får man svar når det er ledig plass og det er ens barn som står øverst på ventelisten. (Uansett om plassen blir ledig 2 mnd før eller 2 uker før.) Men ring og snakk med kommunen, sjekk ut hjemmesiden deres, ofte legger de ut lister med bhg som har ledig plass, og endre på søknaden ihht lengden på ventelister i ulike aktuelle barnehager. Vi fikk svar 1-2 mnd før oppstart med begge gutta, men det var til hovedopptaket i Trondheim. Vet om flere som har fått tildelt plass i god tid før oppstart også utenom hovedopptaket og uansett om bhg har vært privat eller kommunal.
Nimmis Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Det at det er full barnahagedekning i en kommune trenger ikke nødvendigvis å bety at alle barn som trenger barnehageplass får det.. Et par kriterier må oppfylles for å ha KRAV på barnehageplass: Du må ha søkt innen søknadsfristen for hovedopptaket det barnehageåret, og barnet må fylle ett år før 1. september. Siden barnet ditt blir ett år etter september, betbyr det i utgangspunktet at du ikke har krav på barnehageplass det barnehageåret (august til juni). Det kan jo hende du bor i en kommune der de faktisk har full barnehagedekning (slik vi vanlige dødelige mennesker tenker) og ikke slik regjeringa tenker, som måtte legge føringer etter Kristin Halvorsens utspill om "full barnehagedekning innen sånn og sånn ellers går jeg av"... Lykke til hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå