Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Hva f... gjør jeg nå?!? Har de virkelig lov å trekke så mye? skulle jo hatt 11000! Kan jo ikke leve på så lite, bettale leie osv...... Vet jeg har gjeld, og hadde akseptert et trekk på os, men trodde virkelig ikke de kunne sulte meg og ungene av den grunn
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Er det trekk fra namsmannen? Om det er det så ta du kontakt med namsmannen og ber om at trekkene stoppes / utsettes pga. manglende betalingsevne. Du vil ikke få tilbake det de nå har trukket, men det vil hjelpe på neste lønning. Det neste du gjør er å ta kontakt med de du skylder penger og får til en betalingsplan både du og dem kan leve med. Slik at du får nedbetalt din gjeld og for å forhindre at den vokser enda mer
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Skjønner det, og jeg skal ta tak i gjelden min. Jeg skal flytte om 2 uker, skal søke jobb på den nye plassen og minstejenta skal begynne i bhg. Da skal jeg ta tak i alt... Denne mnd kom jo til å bli trang, det viste jeg jo. pga nytt depositum osv, men med så lite utbettalt aner jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre Nå har jeg ikke nok til noe som helst! Trodde ikke det var lov å trekke så mye at man ikke har noe livsgrunnlag i det hele tatt??
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Du har jo fortsatt barnetrygd, kontantstøtte, bidrag osv for hvert barn, pluss evt bostøtte etc.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #5 Skrevet 20. juli 2010 De er, dessverre, slik at de trekker det de må og så er det du som må gi beskjed om at du ikke har inntekt til å dekke alt på en gang. Og, ikke for å være slem, du har hatt mulighet til å klage på vedtaket fra namsmannen samt at du burde lagt frem din økonomiske situasjon på møtet /møtene der summen(e) ble fastsatt. Ta kontakt med NAV / sosialkontoret og be om hjelp. De kan også gi deg økonomisk rådgivning
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #6 Skrevet 20. juli 2010 Kan dere se på dette, om jeg har forstått dette riktig??
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #7 Skrevet 20. juli 2010 Beklager, gikk litt fort i svingene her. Jeg prøver igjen. Kan dere se på dette om jeg har forstått det riktig? http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/rundskriv/2009/gjeldsordningsloven---veiledende-livsopp.html?id=570471 Ifølge dette har jeg, 1 voksen + et barn på 2 og et på 7 som jeg har 50% krav på å ha Meg: kr 10 169 Barnet på 2, fulltid hos meg: 1 890 Barnet på 6, 50% hos meg: 1 564 Som utgjør kr. 13623 i mnd + husleie utgifter, hva er satsen på dette? Blir det riktig?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #8 Skrevet 20. juli 2010 Du burde heller regne på hva du har i faste utgifter, hva dere trenger for å leve og hva du kan betale på din gjeld. Tro meg, det er bedre å leve litt knagert en stund for å få banket ned mest mulig gjeld enn å skulle slite med den i mange, mange år. Jeg har vært der du er og har spart inn på det meste. Nå har jeg bare 20000,- igjen på gjelda og er ferdig med den til jul
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 Er du sker på at det ikk bare er tilbakebetaling for mai og juni ettersom OSpengene økte da?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Litt letta, men samtidig litt beskymret... Det hele var en feil fra nav sin side. De 822 var en ettebettaling pga satsene som økte. Når jeg og bf til elste sendte inn papirene på at vi skulle ha 50% omsorg trodde de at dette gjalt begge ungene (som forøvrig har forskjellige fedre) derfor var jeg ikke lenger enslig mor, og fikk derfor ikke os lenger... jaja, de skulle ordne feilen, da er det bare å håpe at jeg får pengene denne mnd og ikke neste mnd... Derfor jeg heller ikke kunne skjønne disse trekkene, for alt dette var nytt for meg. Gråt nesten da jeg snakket med nav-dama i telefonen, SÅ letta da! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå