Gå til innhold

kan man gi te til små barn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du gi te til barnet ditt?

Skrevet

Hvis den er uten koffein, skulle vel det gå helt fint.

Skrevet

hvorfor ikke? jeg satt å drakk te, så fikk han smake litt, å syntes det var veldig godt, derfor lurte jeg ;)

Skrevet

Niesa og nevøene mine (på mannens side) har "alltid" drukket te med melk, type earl grey. De har fått en halv kopp til frokost i helgene. Nå er de store og det ser ikke ut til at de har fått varige men selv om koffein strengt tatt ikke er å anbefale til småbarn.

Skrevet

Te kan på samme måte som melk hemme jernopptaket, så det er ikke anbefalt i større mengder, nei. Selv om det skulle være koffeinfri variant.

Skrevet

Datteren min pleier å få en kopp koffeinfri fruktte til barnetv:) Hun elsker det.

Skrevet

Ja, det kan man så klart. Men ville ikke gitt svart te så tidlig.

Grønn te (med lite/annen type koffein/tein) og fruktteer (uten dette) er det helt fint å gi barn. Finnes jo også egne barne-teer faktisk.

Her får mini smake på vår te, grønn / kamille, er glad i det.

Kamille er betennelsesdempende, så hvis barnet har sår hals, er det flott å gi. Samt at det er naturlig beroligende.

Men liten mengde! Tenk på at én kopp er passe til en voksen på 60-70 kilo, så skal et barn på ca 10 ha vesentlig mindre.

Som gravid er kamillete den eneste teen du kan drikke mye av, det forklarte min fastlege meg.

Hørte at hvis det er melk i svart te, så unngår en at jernopptaket forringes.

Men det har jeg kun hørt (seriøs kilde, en kjemiker hadde forklart dette), så det ville jeg ha sjekket hvis jeg lurte.

Skrevet

Ja hvorfor ikke? Jeg ga datteren min te ganske tidlig kammille men husk at kamillete er beroligene.

Gå innom helsekosten og spør de.

Skrevet

Her ba legen (barnelege på Haukeland, så antar han vet hva han snakker om) oss om å gi te til vesla på 11 mnd fordi det kunne forebygge nye UVI hos henne. Så vi har i hvertfall kjøpt inn te her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...