Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Har lyst å bli helsefagarbeider. Ser de har det på en vidergående skole i nærheten av meg. Jeg gikk på gymnas for 10 år siden, må jeg da være der i alle timene? Altså når det er norsk, gym osv?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Er det ikke mulig å sjekke hvilke fag du trenger/mangler, og bare ta disse? Det skulle jo være unødvendig å ta opp igjen fag du allerede har bestått.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 vgs har ikke samme norsk/engelsk/gym osv som GRUNNSKOLEN. sier seg selv det.. Og har du ikke gått disse allmennfagene på vgs før, så MÅ du ta de nå for å bestå skoleåret.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Det tar 4 år å bli helsefagarbeider, du vil ikke heller gå 3 år på sykepleier da?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Eh, 4 år tar det å bli helsefagarbeider ja. men for å bli sykepleier så må da du først gå tre år på vgs, så få deg genrell studiekompetanse for å søke seg inn på høyskole, OG SÅ studere til sykepleier!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Er vel ingen som sier det vel? Skriver at jeg har tatt fagene på gymnaset for 10 år siden. 4 år å bli det??? Nei da studerer jeg heller sykepleie!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 det vil si at det tar IKKE 3 år og bli utdannet sykepleier!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Ja jeg vet jo det da Men kan jo hende at hovedinnlegger har gått på vgs(allmen f.eks) ikke visst hva hun ville bli, fikk barn osv. Og nå ville hun bli helsefagarbeider. Selv gikk jeg allmen , fikk barn og ante ikke hva jeg ville bli. Gikk helsefagarbeider(kun teori, 2 år) droppet lærlingtiden og begynte på sykepleier, isteden for å ta to år som lærling, så gikk jeg over til sykepleier 3 år. Da fikk jeg med meg alle karakterene fra helsefagarbeider, noe som gjorde vitnemålet mitt mye penere å se på
Sweet Amber Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Gymnaset er ikke grunnskolen, 23:46, det sier seg selv. Før det het videregående het det gymnaset. Det husker nok ikke du, så ikke innbill deg at at du vet nok til at du kan svare så himla frekt til voksne folk. Til HI, da jeg gikk en linja hadde vi ei i klassen som hadde vitnemål fra før og ikke deltok i timen i de fagene hun alt hadde, så det går fint an å gå "deltid"
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #10 Skrevet 19. juli 2010 2 år teori+ 2 år som lærling. Jeg har selv gått helsefagarbeider(2 år teori) men droppet lærlingtiden og begynte på sykepleier i stedenfor. Jeg har også alle fagene fra vgs-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå