Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 og ikke har annen utdanning enn gymnas, er det noen kurs jeg kan ta, eller må jeg gå på høgskole og bli førskolelærer? Har ikke lyst å bli pedagodisk leder, men heller ikke assistent. Noen midt i mellom! Kan godt gå på høgskole altså, det gjør meg ingenting, men tror ikke jeg passer til å være ped.leder!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 må vel gå førskolelærer da ja... er du ufaglært blir du assistent
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Barne- og ungdomsarbeider? Kan ta det på kveldsskole
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #4 Skrevet 19. juli 2010 Kveldsskole hadde vert genialt! Hva blir mine arbeidsoppgaver da?
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Arbeidsoppgaver: http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/barne_og_ungdomsarbeider Kommer an på hvor du bor i landet, da. Om de har den utdanningen på kveldsskoler. Men vil tro de fleste har det Ring kommunen og hør. Jeg gikk BuA kveldsskole, var ferdig på ett år med begge årene, gk og vg1.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har jobbet i barnehage og har ingen reell utdanning. Men alle har samme jobb i barnehage. Alle skifter bleier og tørker snørr:) Om du er utdannet førskolelærer er du ped.leder og får da en masse tilleggsoppgaver og bittelitt bedre lønn. Du skal da lage pensum dvs hvordan en dag skal se ut + at du har foreldresamtale. Ved barne og ungdomsfag vil du ikke ha noe goder. Tror heller ikke du vil bli foretrukket som arbeidskraft. Men har du egne barn derimot så er det et stort pluss.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Er ikke alle førskolelærere som er ped.ledere
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Vet ikke om jeg hadde passet til lage pensum og ha foreldresamtaler og sånne ting... Er ikke så opptatt av goder, vil bare ha en skikkelig jobb jeg trives i, med ok lønn! Har 3 egne barn!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Kan være nabokommunen har noe.. Takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Hvis du har planer om å utdanne deg og vil jobbe i barnehage ville jeg gått for førskolelærer. Det er flere typer stillinger i barnehager : førskolelærer, ped.leder, barne og ungdomsarbeider og assistent. Barne og ungdomsarbeider og assistent går under det samme mens ped.leder og førskolelærer er to forskjellige stillinger. Du kan søke på stilling som førskolelærer og det eneste ansvaret du har da er å ha foreldresamtaler for barna du har ansvaret for. Disse barna blir du godt kjent med og tror ikke slike samtaler blir noe vanskelig. Du lærer dette på skolen. En ped.leder har avdelingsansvar , ansvar for både ansatte og barn, dette er en mer krevende stilling og krever at man er en ledertype. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 Jeg ville også gått førskolelærer framfor bua. Trenger ikke å være ped.leder hvis ikke du vil, men i så tilfelle har du muligheten, og du får også mer i lønn og blir mer ettertraktet. Så hvis du synes det er greit å gå på skole, så gå heller den veien.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #12 Skrevet 20. juli 2010 Barnehagene her ansetter gjerne barne-ungdomsarbeidere framfor ufaglærte.....nettopp fordi de har mer kunnskap :-) tror det varierer veldig fra bhg til bhg, er mange bhg som tenker økonomi og da er det "praktisk" å ansette ufaglærte. Hilsen en ped.leder som sterkt anbefaler førskolelærerutdanninga ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 Du kan ta voksen opplæring (barne- og ungdomsarbeider) om du er 25 år og oppover, for det skal nav eller noen andre dekke.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #14 Skrevet 20. juli 2010 Er ikke det bare hvis man ikke har gått vgs fra før?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #15 Skrevet 20. juli 2010 Hva med å jobbe med barn med spesielle behov som har krav på egen assistent i barnehagen. Da blir du ikke en vanlig assistent for du får gjerne egen "plan" for barnet du jobber med å følge fra en spesialpedagog men du trenger ikke ha høy utdannelse. Barne- og omsorgsarbeider passer nok fint
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #16 Skrevet 20. juli 2010 Ja.. Men det er også for dem som ikke fullførte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå