snuppene 09 og 11 Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 trenger hjelp av dere her inne. da er det snart barnehagestart, og barnehagen anbefaller reimatec dress.. men så ser jeg på nettet at det er noen som anbefaller denne, andre ikke.. og hvilken andre dresser har man å velge i (som er gode dresser) vil selvfølgelig ikke betale mere enn nødvendig, men ønsker jo det beste for jenta vår. hun er 14 mnd nå. ønsker synspunkter på flest mulig ting, også på hva som er viktig å tenke på når man velger yttertøy. håper noen kan hjelpe en forvirret mamma.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Er veldig glad i Reimatec vinterdress. Er lite slitesterk til større barn ( med mindre du kjøper den enda dyrere ReimaTec Plus), men helt topp til de små. Synes mange andre dresstyper blir litt stive og knotete å ta av og på når plaggene er små.
nick_342104 Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Vi har brukt merket Boco nå i vinter og vår. Knallbra dresser og barna(5 og 7 år) vil ikke ha andre. I barnehagen til minsten sa de at han holdt seg vel så god og varm/tørr som de barna med reima-dresser. Billige er de også. Tror jeg betalte 299,- for vinterdressen. Fås kjøpt hos tekstilfunn iallefall.
Trollemor75 Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Her på Vestlandet kom det sterke anbefalinger (fra barnehagen og fra svigerinnen som er ped. leder) om 2-delt Reflex regndress, så det har vi kjøpt. Han har Troll parkdress med avtagbar fòr fra før som jeg håper passer en stund til, snakket med ped.leder i barnehagen han skal begynne i og den syntes hun var et godt valg. Men billig er den ikke. Får se hva vi kjøper når den er for liten.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 jeg har sittet på nettet og lest endel.. og troll og reima virker som greie dresser, men til den prisen syntes jeg det ikke er bra nok, for har funnet endel innlegg der det er negative ting om disse dressene. skjønner jo at det vil jeg finne på alle dressene, men til den prisen tar jeg ikke sjangsen.. så blir nok hverken troll eller reima\ reimatec her. barnehagen lille snuppa skal gå i annbefaller reimatec. b mvAAAAX
snuppene 09 og 11 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2010 var jeg som skrev innlegget over.. som ble anonymt.. en liten unge her som trykket litt for mamma, mens mamma snakket i tlf.. hehe.. har lest mye bra om mikk- line sine dresser. noen med erfaringer med disse? ellers ser jeg at dressen til Coop har fått mye skryt. hvertfall i 2009..
Frøken Freken Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Mulig jeg er litt lite kresen - jeg har arvet en del dresser fra søstera mi sine barn - og har vært fornøyd med de fleste. Har brukt mikk-live-dressen i bhg, og den har vært veldig god til jenta mi. Høst-/vår har jeg brukt Reima, også arvet - kjempefornøyd med de dressene også (har to.). Det jeg er minst fornøyd med er et todelt Polarn o. Pyret sett som jeg kjøpte i vår, grå med forskjellige fargete rut. Det er på - vanntett. Meningen var at vi feks skulle bruke jakka til vanlig og så ha buksa liggende i bilen, slik at vi alltid kunne bli med i sankasse om vi var på besøk. Borrelåsen på jakken gnisser imidlertid på haka, og jenta mi blir sittende og spise på den, så blir den fuktig og ekkel:( Har også hatt en reflex vinterdress, sånn lilla med snegler, men den framstår mindre slitesterk enn de andre. Det er viktig å huske at klima og aktivitetsnivå på barnet vil ha betydning på hvilken dress som er best. Det er mitt inntrykk at det finns mange gode dresser der ute, jeg har kjøpt reima på halv pris til denne vinteren, men ville nok ikke betalt full pris for en dress. PÅ den annen side - barnet skal ha på dette plagget mange timer til dagen, og kvaliteten vil ha stor påvirkning på hvordan barnet har det i bhg. Ble du særlig mye klokere av dette? Antakeligvis ikke;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå