Gå til innhold

Dagpenge-hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg registrerer meg som arbeidssøker, hvor lang tid tar det før jeg får dagpenger? Hvor lang behandlingstid er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved oppsigelse får du penger med en gang. Behandlingstiden kan variere, men du vil da få etterbetalt fra første dag.

Når du sier opp selv er det 8 ukers katantene

Skrevet

du har da og faktisk søkt på dagpenger, ikke bare registrert deg?

tror bare de brukte et par uker her når jeg søkte iallefall...antar det er en måneds behandlingstid sånn generelt og nå er det midt i ferieavvikling også

Skrevet

Jeg sa opp jobben min selv (for flere mnd siden) og fikk beskjed om at det ville ta 2mnd fra jeg søkte til jeg fikk innvilget dagpenger. Ringte Nav for noen dager siden og lurte på om det virkelig var sant!!!! Så lenge!!!!

Mulig det er andre regler ved oppsigelse ellers.

Skrevet

Du må jo søke om dagpenger i tillegg.. Så kan de begynne å behandle søknaden din etter det.

Skrevet

Ja, det er fordi du har karantenetid på 8 uker når du sier opp jobben din selv.

Og så må man registrere seg som arbeidssøker og søke om dagpenger.

Skrevet

Dersom du selv har sagt opp får du 8 ukers karantene pluss 3 ventedager.

Dersom du har blitt oppsagt/permittert får du bare de 3 ventedagene.

Saksbehandlingstid hos oss er ca 4 uker, men dette varierer fra konto til kontor.

Nav-dama

Skrevet

Jeg har egentlig ikke planlagt å si opp, heller ikke å bli sagt opp. Men jeg er i papirene ekstrahjelp/tilkallingshjelp (jobbet tilsvarende 80% før fødselspermisjon), og arbeidstidene funker ikke når man er alenemor. Så jeg søker etter ny jobb, selv om jeg fortsatt er ansatt. Mannen på NAV sa det var ok, så lenge jeg fikk papirer på at jeg bare er ekstrahjelp.

HI.

Skrevet

ja for da krysser du bare av på meldekortet for det du faktisk jobber og så betaler nav resten

Skrevet

Åh, så det er så enkelt altså :) Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...