Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 19. juli 2010 #1 Skrevet 19. juli 2010 Vi trives ikke lengre. Har bodd her i snart ett år. Vi har ikke noe uteplass, vi må koble vaskemaskinen til dusjen hver gang vi skal vaske klær (så vi får ikke dusjet samtidig som vaskemaskinen står på), får bare brukt en liten benkoppvaskmaskin. Og møkkvannet som kommer fra den må nedi en bøtte som vi må tømme hver eneste gang, hunden driter rett utenfor inngangen og huseier gidder ikke å plukke opp og det er lytt her. Gulvet er iskaldt og det trekker rundt vinduene, fra ventilene blåser det og det fryser tjukk is på innsiden av vinduene om vinteren. Er dette nok til at vi gidder å flytte? hehe Vi bor veldig billig da, sentralt og vi har to soverom. Men det er det eneste positive. Vi har vært veldig uheldige de siste par årene. Og vi flyttet 5 ganger på ett år i fjor. Pga sopp, råte, fukt osv. Vært sååå uheldige. Men hvis vi sier opp denne leiligheten så må vi nok flytte hjem til mor mi en liten stund til vi finner oss noe annet. Hva om vi ikke finner noe annet i vår prisklasse da? ååååå, stressa! Hva hadde dere gjort? Bite tenna sammen og bo her et par år til, til vi får kjøpt hus? Eller flytte til mor mi en stund og bo der til vi finner noe bedre? Trenger råd...Nr 2 kommer i januar hvis det teller noe.
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #2 Skrevet 19. juli 2010 Jeg har det siste året bodd i en ganske kjipen leilighet. Kanskje ikke like kjip som deres, men jeg kunne feks. ikke dusje og vaske opp på samme dag (gammel og dårlig varmtvannstank), trekk fra vinduene, fukt, i den verste kulden i vinter frøs låsen på ytterdøra - på innsiden(!), osv, osv... Men da det flyttet inn en guffen pedo-stalker så var det jaggu nok og jeg tok med med Smufteline og katta i sekken og flyttet. Nå leier vi en rorbu til det dobbelte av det jeg betalte før, men det er sååå verdt det:)!! Så jeg hadde flyttet. Særlig med tanke på barna. De fortjener å bo skikkelig:)
PAVEEL Skrevet 19. juli 2010 #3 Skrevet 19. juli 2010 Et ord: FLYTT! Høres virkelig utrivelig ut, lav husleie eller ei............
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2010 Ja, tenker litt sånn selv også. Kan jo ikke legge en liten baby på dette gulvet uten å måtte legge 3-4 tepper under først. Det er iskaldt nå på sommeren også. Så er det pengene da, vi vet ikke om jeg får så mye i foreldrepenger så det er ikke sikkert vi har så mye mer å legge ut for noe anna heller. Men nå vil jeg jo ikke engang dra hjem. Prøver å finne på noe hele tiden for å dra ut tiden. Liker ikke leiligheten i det hele tatt. Åååå, jeg hater å leie, hater å betale ned lånet til andre. hehe
Gjest Skrevet 19. juli 2010 #5 Skrevet 19. juli 2010 Penger er kjipe saker. De som har det de trenger tror at det viktigste i verden er kjærlighet. Vi andre vet at det er penger;) Seriøst: Hva med å leie noe mindre, men som er i bedre stand, til dere finner noe å kjøpe? Bedre å ha det godt og varmt på litt trangere plass, tenker jeg. Men jeg skjønner godt at dere teller litt på knappene. Jeg gjorde det selv, men fant ut at jeg bare måtte flytte. Og jeg har ikke angret en dag:)
meg & to små vampyrer Skrevet 19. juli 2010 #6 Skrevet 19. juli 2010 Lang oppsigelse? Jeg ville sett meg om etter noe annet. Vi har vært ganske uheldige de siste årene selv.Mugg, trekk, invasjon av rotter (vi snakker at skadedyrsfolka ga opp og rottene aldri slutta å invadere veggene i huset) osv. Nå bor vi i en dyr leilighet vi leier, den er liten og skreiv. Men den er uten mugg og uten rotter. verdt det. Men kjipt å kaste 8500 ut i leie hver måned. Føler veldig på det..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2010 Vi har 3 mnd oppsigelse, men siden denne er så billig og sentralt får vi nok noen til å ta over ganske så fort. Den er 70 kvm så er ikke liten heller. Bare bittelite bad. Vinterflickan: du sier det samme som meg du. Om man bare hadde mange millioner da gitt. Har gått endel utover forholdet til meg å mannen at vi bare har levd på en lønning inntil nå nylig. De som har penger har jo ingen bekymringer så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå