Gå til innhold

Noen som vet litt om marsvin her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lukter det?

Hvor bør buret stå?

Kan det være ute på sommerstid slik som kanin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De lukter som andre burdyr; vondt hvis du skifter buret en gang i uka, men ikke så værst om du bytter to. De er vare for trekk og bør stå lunt, og bare ute på fine sommerdager. De er veldig sosiale og slskspssyke, så bør stå der folka er :) forøvrig supersøte dyr!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Har vært å sett (å spurt ut en del..) i dyrebutikken i dag, og blir nok å skaffe to hunner, og ett ganske så stort innebur for kanin.

Å tenkte på om jeg skulle ha det nede i kjellerstua, eller oppe på stua, men det er jo ingen problem å flytte om vi ser at det ikke passer der vi setter det først.

Rengjøring av buret blir gjort ofte, hver/annenhver dag etter behov. Synes det er mye bedre å ta det ofte, å ha det rent, enn å måtte ta skippertak ;)

Skrevet

to ganger i uka holder det, jeg har to stykker, har to store bur til de som er satt sammen til ett så de har tumbleplass. Kjælne og kosne dyr som det er mye selskap i, litt høylytte innimellom, men mest når de mener det er på sin plass med en godbit :)

Dyrebutikker kan ha god peil, men ikke bestandig, bla sa de til meg at kanin og marsvin gikk finfint sammen - noe som slett ikke stemte oppdaget jeg, da kaninen holdt på å plage det stakkars marsvinet ihjel så jeg måtte holde de mye adskilt. Så ikke stol blindt på dyrebutikken, selv om de og ofte har peil selvfølgelig.

Kos deg masse med dine nye familiemedlemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...