Gå til innhold

Fy søren jeg blir så sint...

Anbefalte innlegg

Skrevet

av å lese innlegget om å ta abort dersom barnet har downs. Det er forferdelig skremmende å finne ut hvilket syn enkelte har på menneskeverd! Enda mer skremmende er det å tenke på at flesteparten er mødre og kanskje lærer barna sine de samme holdningene! Alle barn er like mye verd og alle har livets rett!! Dersom du ikke takler å få et barn som kan ha spesielle behov, bør du ikke få barn. Det er faktisk ingen selvfølge og få et friskt barn, det virker som om de fleste tror det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Alle kan få barn med STORE behov og om man i utgangspunktet har den holdningen at man klarer ikke, så er man ikke skikket som mor.

Skrevet

Veldig enig. Dessverre er det mange der ute med andre verdier og menneskesyn. Kvalmt.

Skrevet

jeg jobber på avlastningshjem , og er HELT utrolig hva slags holdning faktisk folk har til utviklingshemmede barn. Hjemmet i seg selv mottar mye motgang fra naboene rundt, og det er ikke måte på hvilke kommentarer folk lirer av seg når du passerer, eller som de slenger direkte mot deg og barnet du er ute med!!

Det værste må jeg vel si er når man møter på nabobarn som kommer spørrende mot deg om brukeren, og slenger fra seg ting som "mamma sier ditt, mamma sier datt" om det syke barnet..

nei, mennesker er og blir grusomme

Skrevet

Mener du faktisk det?

Voldtekt?

Insest?

Så sykt barn at det toppen vil leve en uke, og det i smerter?

Har alle barn livets rett?

Når får barnet dette menneskeverdet? Ved unfangelsen?

Skrevet

Da er det jo bra de tar konsekvensene av det og sørger for ikke å få barn da.

Skrevet

Selvfølgelig mener jeg det, hadde ikke skrevet det hvis ikke. Når det gjelder voldtekt/incest, så er barnet en uskyldig tredjepart i det hele. Ja, selvfølgelig en tøff og veldig vanskelig sak, men abort blir feil for meg uansett.

Ingen leger kan vite hvor sykt egentligt et barn er og hvor lenge det kan leve etter fødsel, mens det fortsatt ligger i magen. Under kan skje, jeg har hørt mange historier om barn som har blitt "dømt" til å dø kort tid etter fødsel, men som har levd i mange år.

Jeg mener at et liv tar til ved unnfavnelsen.

Skrevet

Så ditt syn på livet hi er sånn alle burde se på livet ?

Har det falt deg inn at du er utrolig dobbeltmoralsk ?

Om folk skal respektere dine meninger ,må du også respektere andres meninger !

Skrevet

Da er du ganske ekstrem.

Det vil jo si at du fordømmer alle som bruker angrepille og spiral for eksempel.

Jeg kan i hvertfal si jeg ikke er enig med deg.

Hvordan begrunner du foresten at at det nybefruktede egget har fullt menneskeverd? Religiøst? (ikke noe galt i det, jeg er bare nyskjerrig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...