Gå til innhold

gutten min prater så lite ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er 2,5 år men sier kun enkle ord , ingen hele setninger enda. men han forstår alt, er veldig med og en kjempe glad gutt. virker som han blir for gira til tider og ikke klarer konsentrere seg om å prøve engang. er det normalt, noen er vel senere ute ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt som først begynte å snakke 3mnd før 3årsdagen sin.

Da bare løsnet det og alt kom med en gang. Nå er han 3,5år og han har enda litt problem med å snakke tydelig og gjøre seg forstått når han skal fortelle om noe "komplisert". Men alle ordene er der.

Da vi var inne på 2-årskontroll (han var da 2,5år) var helsesøster bekymret fordi vi kunne bare telle 7 ord som han kunne, og da inkluderte vi "mø" og "bæ". Men da han begynte å snakke kom alt på en gang. Vi hadde han på etterkontroll ved 3år. Og da kunne ikke helsesøster tro at det var samme gutten som satt der så mye som han bablet:)

Så slapp av. Det kommer! Mitt tips er å lese masse for ham. Spør spørsmål og la ham få svare i sitt eget tempo. F.eks. "Er bilen liten eller stor?". Og lær ham sanger.

Skrevet

Gutten min er 2,5 år og det var nå rett før ferien at det løsnet...så ta det med ro, det kommer ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...